tisdag 13 oktober 2009

TISDAG 13 OKTOBER 2009




Hejsan alla underbara! Här är det blåsigt och kallt.Idag när änglarna gick till skolan fixade jag 0ch grejade lite här.Åt Frukost med Älsklingen.Sedan har jag varit i skolan hos tjejen och mellankillen och hälsat på.Ja det var spännande att se vad dom sysslar med i skolan.Tjejen går ju i 4 an och killen i 5an.Jag det var kul att vara där och hälsa på .Jag tror ialla fall att barnen gillar när man kommer och hälsar på.Har kommit hem för en liten stund sedan.Ja då fick det bli en stor latte och kika in lite här.Väntar på att dom mindre barnen ska komma från skolan.För och käka lite mellis.Sedan ska tjejen åka och vaccinera sig mot svininfluesan,bara för att hon har astma så ligger ju hon i riskgruppen.Ska även åka och plocka lite kastanjer tycker det är så himla fint att dekorera med.Sedan blir det hem och laga mat .Ska fika med älsklingen och kolla på Äntligen hemma för det gillar jag.Ha en mysig tisdag alla sötisar Varmaste kramizen ~~~~RITA~~~~~.

25 kommentarer:

Penseldraget sa...

hej vännen
Vi får ta en fika träff den 20 de ska nog funka =) visst kan du köpa hjärtan av mig tar 60 kr st för dom. Snickarn håller på att göra en ny laddning då alla jag gjort ska till Flen. Vill du ha bild på eller bara en text ?
kram pia

Vita små hjärtan sa...

Här var kallt i morse, men nu en strålande höstdag!
Kastanjer är mysigt....
Kram Agnetha

Photo by Maria sa...

Äntligen Hemma skall det bli här idag med, gillas av med mig precis som alla andra inrednings och "ombyggnads" program :-)

Ha nu en bra fortsatt dag..

Kram
Mia

Lilla Rummet sa...

Hej vännen!
Kastanjer är ju så vackra att dekorera med, man kan göra så mycket.
Här blåser det kallt idag, så kakelugnen går varm.
Ska oxå se Äntligen hemma...kul att se Lulu dekorera, hon har en skön stil.
Ha de gott
Kramiz Britt

Unknown sa...

Visst blir barnen glad då man dyker upp i skolan och kikar på deras jobb. Även jag kikar på Äntligen hemma, men först ska sonen på innebandy träning. allt gott till dig./Catthie

Marie//Tekla Maräng sa...

Kastanjer ja dom är mysiga och fina dom.
Jag minns fortfarande hur spännande jag tyckte att det var när min mamma kom till skolan och hälsade på. Jo mina ungar vill långt upp i skolåldern att jag skulle komma förbi då och då och hälsa på.
Kramar Marie:=)

Roses & Angels sa...

Hej hej! Allt väl?? emma är nöjd tills vidare hahah man vill ha förändringar i bloggen så det får mamma fixa! Ja så bra som det kan vara är det, inga större problem! Vad jag vet har jag inget bokat den 20 måste bara kolla det innan så jag inte säger för mycket hihi! Återkommer! kram

Bibban sa...

Hej själv underbara du..härligt med kastanjer. jag hittade många när jag vandrade i Italien, där gick vi genom kastanjelundar och det fanns massor. men ryggan hade blivit för tung så jag avstod att plocka dom...
kram kram

paula sa...

tack gulliga du
jag skall inte sluta blogga utan det kommer att bli glesare med inlägg hos mig en tid
'kramiz

Änglarnas hus sa...

Halloj Gumsan!!

Såå mysigt att vara i skolan med ungarna..Det uppskattas både av dem och "oss fröknar".. Det gäller att passa på..om ett par år är vi föräldrar inte lika poppis i skolan..hihi..

Ha en mysig kväll med gubben OCH Timnell!!

Kramisar Sanne!!

Livet på Berget sa...

Så kul att besöka barnen i skolan! Lät som du haft en skön dag. Här var det 6 grader kallt när jag steg upp, brrr.
Må gott!
Kram
/Sara

Lantliv sa...

Ser att du har ett barn i riskgruppen....har jag med...ett av mina barn har diabetes...så v.44 blir det vaccination. Trodde det skulle bli nu....Ska Ni vaccinera Er? Det står att hela fam. får vacc. sig vid tillfället men vi har beslutat vi andra skall inte vacc. oss. Ska också se Äntligen hemma nu...men ska ja vara ärlig så börjar jag tröttna lite på det programmet nu...gillar bättre Bygglov.
Ha en fortsatt go kväll,
kramis Anne-Lee

Hanna sa...

Det är så roligt att få se vad barnen gör på dagarna.
Ha en bra kväll!
Kram
Hanna

Älskade pion sa...

Vad mysigt att få vara med barnen i skolan,man får passa på medans man FÅR vara med,sen blir det väll bara pinsamt. ;)Jag ska också kolla Äntligen hemma. Kram på dig. Ulrika

Inredningsfrun sa...

Ja, kastanjer är verkligen vackra att dekorera med!! Man hittar ju så mycket fint i naturen!!

Kramar till dig!!

// Inredningsfrun

Pia heter jag! sa...

Hej fina du!
Har uppdaterat min blogg nu!
Tack för din fina blogg,du gör mig glad och varm!

Kram Pia

Uttan sa...

Jag brukar plocka kastanjer har faktiskt några kvar från förra året.
Har precis tittat på Äntligen hemma.
Lusthuset blev fint.
HA det gott!
Kram!

Livet på Berget sa...

Lillan är bättre men har fått hosta, rackarns. Då blir hon ju så trött. Jag har inte målat tavlorna bara ramarna, fast det kanske var det du menade. Tänkte bara så du inte tror att jag kan måla så där vackra bilder.
Må gott!
Kram
/Sara

VARDAGSLYCKA sa...

Hej Rita!
Vilken superfin blogg Du har!!
Vi verkar lika du o jag *fniss*
TACK för att Du tittade in hos mig idag *glad*:)

Vi "ses" igen! :)
Kram Lisette
www.vardagslycka-lisette.blogspot.com

Anonym sa...

Ja man får passa på att njuta så länge barnen uppskattar att man kommer och hälsar på, för sen är man bara pinsam under några år *ler*

Du har alltid så fina bilder på din blogg!!

Kastanjer är en jättefin dekoration!

Må så gott i veckan, här blåser det också och det är så kallt!!

Kramis

Gittan sa...

Hejsan!
Vad roligt du har som har barn kvar i skolan som du kan hälsa på, det saknar jag. Får väl vänta tills lilla barnbarnet börjar och hälsa på han.
Vår mellanson har också astma, även äggallergi så jag vet inte om han kan ta sprutan mot svininfluensa, vi får kolla upp det. Han brukar bli så dålig av influensa så jag hoppas läkaren kan säga vilket som är bäst, spruta eller inte.
Ha en fortsatt trevlig onsdag.

Kramizar//Gittan

Körsbärshöjden sa...

Håller med, kastanjeer är urfina att dekorera med, synd bara att det inte finns några sådana träd här :(
Tittade också på äntligen hemma :)

Ha en fin dag
Kram Eva

Anonym sa...

Ja det var ju inga mängder med snö som kom men iallafall...det snöade...jag älskar snö :)

Måste vara roligt och få vara med sina barn i skolan :) och jag kan tänka mig att de tyckte det var jättemysigt att du var där.

Min pappa ska vaccinera sig idag mot svininfluensan pga att han har problem med hjärtat.
Gick det bra för din tjej igår?

Ha det gott!
Kramar Åsa

Home No.1 sa...

Hej svejs...det där med vaccineringen är så svårt att ta ställning till förstår att valet inte var svårt för dig och din tös!

Kram Annica.

Sari sa...

Ja, Äntligen hemma är kul att se! Antingen gillar jag det de gör väldigt mycket, eller så tycker jag att de gör hemska saker... Vissa saker gillar jag inte alls.
Usch... vaccination... Jag som inte gillar sprutor har inte bestämt mig hur jag ska göra med det... Vi får se.
Ha det bra! Kram Sari