lördag 28 augusti 2010

♥ ♥ ♥ EN DAG I TAGET ♥ ♥ ♥





Gomorron alla underbara bloggvänner♥ 1000tack för att ni finns, allt fint stöd ni ger mej.Värmande kommentarer och fina gulliga positiva ord.Ja det värmer i mitt hjärta och gör mej bara så himla glad.Har tagit det lugnt nu hela veckan och känner att det går åt rätt håll.Men det tar nog sin lilla tid.Men Rom byggdes ju inte på en dag.Jag vill bara 1 sak och det är att bli frisk och få vara frisk♥Finns ingenting som är så jobbigt som när inte hälsan är med.Men jag lever på hoppet ♥ Tar en dag i taget.Idag har jag vaknat tidigt och sitter här och dricker mitt goa kaffe som är det bästa på hela dagen.Bara så himla underbart att bara få vara hela huset sover.ÅÅåååå vad härligt♥ I dag ska Älsklingen åka till Jönköping på mässa .Jag vet inte om jag ska följa med och ta och strosa runt på stan eller om jag ska ringa Älskade Mamma och vara hos henne under tiden.!!!!!Har inte bestämt mej än.Hon kanske inte är hemma men det är ju bara att ringa och kolla.Var ni än är eller vad ni gör alla sötisar så önskar jag er alla en skön och härlig lördag Puss&Kram Rita /♥ ♥ ♥

26 kommentarer:

sylvia sa...

god morgen Rita,
sitter her med kaffe i et stille hus jeg å,som du sier det er herlig med denne morgenstunden,
sol å varme her,en skikkelig nydelig sen sommerdag..
ønsker deg masse god bedring,
klem fra sylvia

Sabina sa...

Men Ritagumman, fy så dåligt du mår, det var inte kul att höra.

18 sprutor, fybubblan, stackars.

Krya på dig allt vad du kan å du ta det lugnt, kanske du ska vara hemma å vila bara.

Kramkram

Hem ljuva hem sa...

Jag tänker på dig och ta en dag i taget och hoppas du snart får må bra igen. Önskar dig en fin lördag..
Styrkekramar Anneli

Tina sa...

Hej finaste Rita!!!
Men vännen!!! AJ!!! Förstår att du haft det tufft!! det är ju inget att leka med!! Hoppas att det vänder nu! Du har haft sån otur tycker jag. Du har haft mycket jobbigt att dras med, så nu hoppas jag att det räcker!!!

Jag tycker du ska ringa din mamma!!

Krya på dig vännen & va rädd om dig!!
varm kram Tina
Ps. Tack för din hälsninga =)

Stina sa...

Puss och kram till min lilla dam.
Var rädd om dig.:-) Stina

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Hoppas att du orkade gå på mässan, jag ska snart åka till arbetet så jag kommer inte gör något dumt ikväll :-)
Kram Anette

Vita Falkens Lantliv sa...

Usch 18 sprutor!! Stackare, nu måste det väl vända??!!

KRYA PÅ DIG!

Kram Susanne

Boutique Nytt & Nött♥ sa...

Hej vännen
Nu var de evigheter sen jag tittade in & så ser jag att du mått såååå dåligt hjärtat.. Håller alla tummar jag har för att du ska bli av med allt ditt elende. Jag håller med dig Ta Vara På Dagen Idag Den Komner Aldrig Igen. Hoppas du fått en mysig dag
Kraaaaamisar i massor
Sus

Vit som snö sa...

Hej vännen! Du har en så positiv inställning o det kommer man långt med.Tror det är bra att omge sej med nära o kära också, hoppas din mamma var hemma. Känns orättvist med dom bakslag du fått. Tänker på dej o önskar såå att du får bli frisk!!
Varma kramar Cilla

Mamma C sa...

Hoppas du fick en bra och fin lördag.
Kram mamma C

Sirpa sa...

Hej gumman!
Hoppas du fick en trevlig dag!
Håller tummarna och tänke på dig att du ska bli frisk snart!
Jag kom hem idag från Stockholm och är trött.
Varma Kramar Sirpa

Fröken Piff sa...

Hej du! Och tack snälla:D Men du, det lät ju inget vidare det där! Hoppas du mår bättre snart!

Kram Charlotte

Huset vid ån sa...

Hej vännen!
Jag tänker på dig och hoppas att du ska få må bättre snart.....Många Kramar till dig! Therese

Lilla Lycksta sa...

Hej Vännen!
Jag håller tummarna hårt att det vänder för dig. Var rädd om dig.

Jättekramar Camilla

maria sa...

vad tråkigt att du inte mår bra. hoppas det känns bättre snart..

kramen

Carina i Ockelbo sa...

hej ny blogg för mig dennna.
men vilka fina vackra gamla bilder du har i den.Jag kommer tebax igen

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hoppas att du fick en bra lördag, vilket du var i Jönköping eller hos din mamma. Gott och höra att du mår bättre. Det slår aldrig fel, när jag kommer in hit blir jag sugen på kaffe. Ska sätta på en "panna" direkt.
Stor kram
AnnaMaria

HOUSE of ADELA sa...

Hej gumman!
Å nu kom jag på att jag har glömt att svara dig om butiker i Jkpg! A6 är ju helt perfekt att gå på, särskilt om det är på helgen! Där finns i princip allt!=) Hoppas du kommer att må bättre snart...att som du skriver inte ha hälsan är trist! Har man inte den orkar man ju inte som man vill;

Kramar!
Adela

MårsArt sa...

Där ser man- du var här i stan på mässan i går.
Åkte förbi vid lunchtid, men då var det inga köer som det brukar vara. Man undviker att ge sig ut vissa tider.
Krya på dig från alla krämpor!
Kram
Agneta

Livet på Berget sa...

Hej
Hoppas verkligen du blir frisk och pigg snart. Sitter här med en kopp kaffe och myser. Har fejat hela dagen så nu är det fint här hemma. Mini är ute och leker med en kompis, Hanna har åkt på stan och älsklingen jobbar. Skönt att bara sitta här en stund och kika runt hos er bloggisar.
Ha de gott!
Kram
/Sara

Änglarnas hus sa...

Hallojsan sötis!!

Det låter som om att, vad du än väljer, kommer du att få en ljuvlig dag!!

ha en härlig söndagskväll!! Kramis Sanne

Roses & Angels sa...

Hej hopp! tack för dina rara kommentarer. har börjat flytta så jag hinner inte med här. Blir lite korta svar nu. Har kramat Jossan. Tack. Bloggträffen gick jätte bra. Mycket trevlig tjej! ha det bra vi hörs mera kram

Unknown sa...

Du gör helt rätt i att ta en dag i taget o försöka göra det bästa av den. Svar på din fråga inne hos mig om följ ditt hjärta - den har jag gjort själv. Hoppas du blir bättre o sköt om dig!Kram Lenita

Livet på Vestergård sa...

Det är ett tag sen jag var här,men jag ser att du inte har mått bra. Hoppas att det reder upp sig och att du får bli frisk och pigg igen!
Du är verkligen duktig som orkar! Men jag vet att när man befinner sig mitt i det så har man inget val. Jag har varit mycket på sjukhus med vår yngsta när hon var liten.En sköterska sa till mig en natt, du ska veta att det är bara de som orkar som drabbas.
Hoppas att du får en bra dag! Kram Kicki

Signe 1 sa...

hoppas att du får en häärlig dag och att du snart mår bättre!! jag vet hur det är att inte få ha hälsan!!:-( sköt om dig!

kraam sofia

Bittan sa...

Hej !
bättre sent än aldrig :-)
här kommer receptet på den vita kladdchokladtårtan :
200 g vit choklad
200 gr smör
3 ägg
2 1/2 dl socker
2 msk konjak
2 dl mjöl
Smält smöret och rör sen ner chokladen som oxå får smälta, viska ägg o socker poröst. Blanda ihop allt och grädda i en form med löstagbar botten i 175 gr i nedre delen av ugnen i 30 min.
Den ska vara lite lös när du tar ut den.Serveras men vaniljvisp blandat med hallonsylt eller nån syrlig sylt.
Hoppas det piggar upp lite :-)
Kram Bittan