tisdag 15 november 2011

♥ EN HÄRLIG TISDAG ♥






Gomorron alla snyggingar!Ja då var det tisdag igen och jag har varit uppe med tuppen.Bara så himla mysigt att sitta och mysa med gott kaffe och massor av tända ljus.Bara älskar att börja dagen så.Nu har änglarna vaknat och håller på att äta frukost för att gå till skolan.Idag blir det en sväng till min goa sjukgymnast för akupunktur.Passar mej bara så himla bra tycker att det är kanon skönt.Sedan blir det hem och fortsätta tvätta och göra lite planering inför min födelsedag som inte är så långt borta.Finns det någon som har bra tips på enkel god mat man kan bjuda på?Skulle bli jätteglad för lite tips.Bara älskar att fixa och greja .Hoppas att jag får härliga paket.Är som ett barn på julafton när det gäller paket......Önskar er alla sötnosar en härlig tisdag.Kramar Rita ♥

10 kommentarer:

sylvia sa...

god morgen min venn,
høres ut som en perfekt dag å yrende glede over en stor dag som nærmer seg,
så herlig..
kos deg i dag.
klem fra sylvia

Livet på Vestergård sa...

God morgon! Så roligt att planera för kalas.
Ha en riktigt fin dag. Kram Kicki

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Önskar dig en härlig dag
Kraam Susanne

Änglarna finns sa...

Godmorgon!
Då är vi två...älskar också paket...hihi
Nu när jag fyllde år..gjorde jag en Italiensk insprirerad buffe´. Kunde göra en del av sakerna dagen innan och det passade mej perfekt.
Ha en mysig dag!
Kram Annika

Vintage House sa...

Hej
vilka härliga rosor på sista bilder:)
hade oxå kört på en italiensk inspirerad buffe , med en caprese gott bröd någon paj pasta sallad mm..
kram
sandra

Stina sa...

När man kommer in här så blir man alltid så glad. Du är så positiv fast du har det jobbigt ibland.
Jag gillar det. Är lite sån själv. Man mår bättre om man kan se de små ögonblicken och stunderna som är mysiga, t.ex frukost och några tända ljus.:-) Puss och kram Stina

Gunillasljusglimtar sa...

Hej vännen! Åh va kul att fylla år...Blir roligare o roligare tycker jag med.kommer ej på nåt nu i mat men finns ju såå möe gött att bju på! kramis Gunilla

Lissboden sa...

Hej Rita!
Tack för din kommentar hos mig. Jag hälsar Anna.
Det låter trevligt med födelsedag. Jag tycker att grekisk pyttipanna är supergott och det är bara att googla på recept så hittar du det. Det går bra att byta ut fläskfilén mot kyckling om man vill.
Må så gott och ha en fin födelsedag!
Kram/Maria

Källeboda lantliv sa...

Kikar in och Ville bara säga hej ! Akupunktur är en bra grej .. Har också fått det .. Allt som kan hjälpa en är ju välkommet...krya på dig .. Jeanette. Kallebodalantliv

Mys och hemtrevnad sa...

fläskfile i starksås är gott och enkelt...Jag tar två fileer och lägger i en form (6-8 pers) sen blandar jag 5 dl grädde med 3 dl cremefraich, 1 dl soja, 3 vitlöksklyftor och 1 msk sambaoleak och häller över fileerna. Sen ska det gräddas i ca 200 grader i 45 minuter. Servera med ris eller potatis och sallad. Efter det kan det vara gott med vaniljpannacotta med varma kolaäpplen. Du gör en kolasmet och häller i fint tärnat äpple och lägger ovanpå den färdigt kylda pannakottan...mumma...grattis i förskott...kramis semlan