måndag 7 januari 2013

BACK TO V.A.R.D.A.G.E.N.








Oj oj oj vad trött jag var när klockan ringde ,Ville bara Z.z.z.om .Men uppe och satte på kaffet och fixade frukost .Skulle ju bli hämtad av min vän och hennes dotter för att åka till Eskilstuna .Väl där var vi i en bara så mysig butik som heter Underbara hem.Ja en riktigt  härlig butik som har massor av fint .Sedan åkte vi till Tuna park och gick och strosade ,fikade med årets första semla .Mmmm bara så gott !!!Bara så skoj att hitta på saker att göra .När vi åkte hem sa min vän jag bjuder dej på middag hemma hos mej .MMmmm bara så gott med pepparotskött morötter potatis sås och riven pepparot .Ja det är en höjdare som jag gillat sedan jag var lite tös.Efter en stund blev det kaffe .När jag väl kom hem var det bara Hanna hemma så jag fixade lite att käka till henne sedan blev det att duscha för idag börjar skolan.Ja hon längtar och är verkligen  g.l.a.d. att börja skolan . Träffa sina kompisar efter ett långt och härligt lov.Jag håller med att vad skönt att det blir vardag igen.Idag blir det lite fix här hemma ska städa lite .Sedan en vän som kommer hit på fika .Ska bli så skoj.Önskar dej en a.m.a.z.i.n.g start på nya veckan .Go go girls nu kör vi måndag.PuSs&kRaM Ritan ♥♥♥.

9 kommentarer:

Änglarna finns sa...

Godmorgon vännen!!
Visst är det skönt..när man är tillbaka i vardagen igen!!
Lika mysigt som det är med alla helger...lika härligt är det..när dom är över!!
Önskar dej en underbar dag!
Kram Annika

Älskade pion sa...

Visst är det roligt att hitta på saker med vänner,det ska jag göra i slutet på denna månad....längtar.Kraam Ulrika

Prinsessorna på Bellevue sa...

Vilken underbar dag du hade och pepparrotskött.... Åhh, det blev jag sugen på nu! Visst är det skönt med ledigt och slappa dagar och även om jag är lite vemodig idag så är det skönt ändå när allt är igång igen och det blir ordning på torpet...

Ha en härlig dag!

Kraam
Petronella

Browneyedgirl sa...

Skönt att vara i vardagen igen men lite trist att lämna barnen på skolan. Har varit sååå mysigt att ha dom hemma <3 Kram fina och ha det fint

House and Garden by Bia sa...

Skönt med vardag igen;)
Det får inte vara för mycket av det goda, eller hur? då lessnar man ju på det också;)
Kram från bia

Hemmavid sa...

Hejsan!

Jorå, vardag kan vara bra. Skönt att vara igång faktiskt.
Här är det dock jullov för barnen tills på onsdag, så eeen dag till har de ledigt!

SEN är det bara att köra på! Full fart!

Kramen Jenny

Gunillasljusglimtar sa...

Kram på dej gumman.... *
Gunilla

Hajan sa...

Oj TRita vad Fu lurar oss, nu mådste jag köpa kött i morghon.
Det lät föt gott,pepperrotskött,
mums filibabba, Det skall jag ha.
Tack för att Du berättade det.

KRAM/Hajan

CreandoPhoto sa...

Önskar dig en underbar vecka också!
:)