torsdag 10 januari 2013

HÄRLIGA TORSDAG .







 Goooodmorron Sweeties ! Oj oj oj vad trött jag var när klockan ringde .Har ju varit uppe med tuppen några dagar .Men men väl uppe så blev det gott kaffe tända ljus och myspys.Igår var jag till Linköping med mannen strosade runt i affärer men hittade ingenting som jag blev sugen på .Men lugn det kommer .Var på Ikea och kollade runt och där finns det ju bara så mycket fint.Fyllde på mitt ljusförråd så nu är det bara att mysa och tända ljus igen .Var och käkade lite god lunch sedan åkte vi och köpte blommor för att åka till graven.Igår var det bara så himla jobbigt jag grät när jag var där sedan grät jag hur länge som helst .Kändes som det inte fanns något stopp på alla tårar som kom.Tror aldrig att saknaden efter mina underbara föräldrar kommer försvinna .Men men efter regn kommer solsken och ingenting jobbigt som inte har något gott med sej!!!Sedan blev det att åka och käka middag men jag hade ingen matlust .När vi var i Norrköping så passade vi på att storhandla på Citygross för dom har ju så himla bra kött där.Ja idag blir det att städa och tvätta här hemma står på agendan .Så det är bara på med bra musik för då går det som en dans .Senare hem till min vän och fika och surra en stund......Önskar dej en a.m.a.z.i.n.g. torsdag min fina bloggvän.Love  Ritan

9 kommentarer:

Prinsessorna på Bellevue sa...

Åhhh, fina Rita! En stor varm bamsekram till dig! Sorgen finns alltid där och tomheten och saknaden!

Hoppas du får en fin dag, idag.

Kraaam
Petronella

Browneyedgirl sa...

Visst saknar man dom alltid, så tror jag det kommer vara med. Men vilken tur att man har minnen vännen <3
Kram och ha en strålande dag nu!

Änglarna finns sa...

Hej vännen!!
Förstår dej..saknaden går aldrig över. Men efter ett tag..blir det på ngt annat sätt!
När jag är på pappas grav...så känner jag inget speciellt..för jag vet..att han är med mej varje dag..och jag tror inte att han finns där på kyrkogården ändå!
Ha nu en underbar dag vännen...det är du och jag som fikar..hi hi...!!
Kram Annika

Hajan sa...

det är inte klokt Rita, jag har
aldrig varit på City Gross
men har så nära dit.
Det bliver Maxi av gammal vana,men det är bra där med.
Mest handlar jag på den orten där jag bor,lite dyrare men är glad
att vi har en affär över huvud taget.
kram från/Harriet

House and Garden by Bia sa...

Önskar dej en fin dag...själv ska jag ut o handla helgmat...i den nya bilen som min man nyligen kom hem med...vår pajade ju innan jul (vilken trist julklapp)...det är en BMW års. 2005.
Hoppas den håller ett bra tag framöver ;)))
Kram från mej!

Mitt vita hus & hem sa...

Hejsan Rita
Va snabbt du hann se inlägget jag nyss postade, har svarat dig där, vart sakerna är köpta.
Ja saknade försvinner aldrig, men man lär sig leva med den. Min mamma somnade in 2009, saknaden är obeskrivlig.
kram till dig från mig//AIna-Kristin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Saknaden efter föräldrar går nog aldrig över, jag tror det är bra och få gråta ut ibland. Här har också grejats och putsats lite fönster, allt för och göra fint efter julen.
Varm kram
AnnaMaria

Stina sa...

Det är bra att gråta när man behöver det, du gumman. Fint att våga visa sina känslor. Ta hand om dig raring.:-) kram

TIDSOPTIMISTEN sa...

Usch så jobbigt med saknaden en stor bamskekram till dig fina du <3

Kram Ullis