torsdag 2 september 2010

♥ ♥ ♥ ÄNGLAR OCH HJÄLP FINNS ♥ ♥ ♥





Gomorron Alla Fina ♥ 1000 1000 tack för alla goa och värmande inlägg.Värmde verkligen i hela mej ♥.I måndags var jag så ledsen så ledsen!!!!!.Vilka människor så elaka....Ja jag storgrät hela.Man ringer ju inte till läkare för nöjesskull utan för att man behöver hjälp!!!!!Ringde till vårdcentralen i tisdags morse och fick tid kl 13.Vilken läkare ja hon hette Maria och var ett riktigt Ess♥Hon var så snäll och kollade allt och pratade och sa det här ska vi fixa♥ Vilket lyft!!!!!!Fick ta 16 prover och även 2 salmonella prover för att utreda min mage sedan jag hade njurstensanfall.Idag är det 18dagar sedan jag kunde äta mat. .Läkare Maria trodde att mina18 Voltarensprutor  slog ut och förstörde min mage.Men hon ville utreda och inte tro.Ja det var kanon bra att komma till henne ♥.Fick stark cortison mot mina blåsor till händer och fötter och plåster till fötterna så det inte gör så ont att gå.Sedan fick jag magsårsmedicin.Men fortfarande är det det Proviva som gäller.Men vilken kanon läkare hon var Maria.Jag var lycklig när jag kom ut från vårdcentralen kl 15.Ja då hade jag blivit väl omhändertagen ♥ I går var jag i Eskilstuna och dom tyckte det verkade kanon.Dom hade skickat ett fax till vårdcentralen att jag ska inte behandlas så illa som jag blev.Ja dom känner ju mej vid dethär laget och vet vad jag går för. För jag går inte till läkare för skojs skull utan när jag behöver hjälp.Det tycker jag var himla bra gjort .Ja så det är bara att ta det lugnt och vänta på alla provsvar.Ska till läkaren i Eskilstuna på måndag igen♥Så nu känns det bättre att veta att saker är på g.......Hoppas att ni alla får ett leende på läpparna och känner efter hur skönt livet ändå är ♥ ♥ ♥ Önskar er alla en härlig dag alla Underbara.Bamsekram/ Rita ♥

26 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Finns inget mer sårande och tröttsamt på alla sätt än när man blir ifrågasatt! Fint att du fick den hjälp du behöver!
:)

Livet på Berget sa...

Vad glad jag blir att du fick hjälp. Ju du utsätt verkligen för prövningar vännen och tur att du är så stark och positiv annars hade de aldrig gått! Hoppas du får ordning på magen snart också men det tar säkert tid tyvärr. Ha de gott!
Kram
/Sara

Den där Marie sa...

Ja, visst finns det änglar! :)
Så skönt att du fick träffa en läkare som bryr sig, och som har något innanför pannbenet!
De skulle få sig en ordentlig reprimand, de som har behandlat dig så illa! Fy fasen, vilka idioter det finns!!! Såna borde inte få jobba inom vården!

Storkram till dig ♥
Jonna

heavenandearth sa...

Hej!
Så skönt att det ordnade upp sig till slut!
Du verkar ha fått träffa en riktig ängel! Dom är ju faktiskt riktigt sällsynta som läkare! ;-)

Hoppas du får en fin dag!
Kram! Iréne

gamla skolan sa...

Men stackars stackars dig har du inte blivit frisk ännu !?? Hemskt att inte bli lyssnad på , tur att du kom till en läkare till slut som verkar förstående och tog tag i det !!! Stå på dig ! Många kramar // Susanne ♥

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Har läst förra inlägget också, så hemskt och bli behandlad så illa. Den som var så snorkig mot dig ska inte sitta och svara i telefon. Hoppas hon får mer än en tillsägelse! Väldigt bra att du fått hjälp nu, bra att dom tar så många prover. Inget går ju och bota om man inte vet vad det är. En grundlig läkare är guld värd.
Stor kram
AnnaMaria

Sirpa sa...

Hej gumman!
Ååå, vad skönt att du har fått hjälp, det finns goa människor också! Som tur! Jag håller tummarna att proverna visar nåt enkelt alltså inget alvarligt!
Jag har genom åren fått också springa hos olika läkare med min muskelsjukdom och det finns läkare till varge tåg!
Har en trevlig torsdag!
Kram Sirpa

Marie//Tekla Maräng sa...

Ja man ska inte behöva bli ifrågasatt när man väl kontaktar en läkare. Bra att allt ordnade sig så snabbt.
Kram:)

Patricia sa...

Va skönt att du fick lite "upprättelse" och fick träffa en vettig läkare, de växer inte på träd nuförtiden...jag vet.. =)

Hoppas du snart mår bättre och att de hittar hjälp för magen med.

kram Patricia

Huset vid ån sa...

Usch! När man inte blir betrodd, bra att dom faxade och tog tag i det....Hoppas verkligen nu att du får hjälp och få må bättre!

Tänker på dig, Bamsekram till dig från mig! Therese

Hanna sa...

Åh så skönt att höra, att du fick hjälp.
kram
Hanna

Nyanser av vitt sa...

Hej söta Rita
vad härligt med såna människor. Jag tror också att magen är trasig pga Voltaren. Jag tål det inte.
Visst kan du beställa ett tändsticksasksfodral av mig.
Kram

Lilla Lycksta sa...

Vad bra att du fick träffa en bra och förstående läkare. Jag hoppas av hela mitt hjärta att de nu ska se vad du behöver för behandling och kan bli bättre. Var rädd om dig. Sänder en stor kram till dig.

Camilla

Photo by Maria sa...

Åh vad skönt att du fick komma till en kanonläkare som tog tag i detta och inte heller gissar utan kollar upp..

Hoppas nu att du blir helt frisk snabbt..

Kram Mia

Vikeskärs hem och vardag sa...

Tack så mycket för uppmuntran och stödet. Jag är bara så trött på att alltid ha en fasad och det jobbigaste jag måste ha denna fasad konstant på jobbet att hela tiden vara glad. Men detta ska lösa sig :)
Kram och härligt att du fått träffa en ordentlig läkare. Finns inte många utav dem.

Lilla gårdshuset sa...

Jag säger bara: Dr Marie är bäst!!!!

Kramis/Heléne

Nyanser av vitt sa...

Hej igen vännen
Maila din adress till mig
nyanseravvitt@gmail.com bet löser vi
Kram

Vita Falkens Lantliv sa...

Vilken underbar läkare!! Tur är att det finns några såna.
Nu hoppas vi verkligen på att det ska bli bättre!
Jag har inte förstått varför du har blåsor?

Ha en fin kväll

Kram Susanne

Mamma C sa...

Åhhh, så bra at du nu får ordentlig hjälp.
Kramis Mamma C

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej Rita.
Usch vad besvärligt du har haft det.
Men vilken tur att du fick träffa en sådan bra läkare.Nu hoppas vi bara att det blir bättre.
Kram Anette

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Lilla hjärtat man måste vara frisk för att orka vara sjuk, det är inte lätt att kämpa för att få den vård man har rätt till när man är sjuk.
Kram Anette
Hoppas att du får en bra fredag!
Kram Anette

Bittan sa...

Hej !
hoppas nu du får en riktigt superhärlig helg efter en jobbig vecka. Tur att det finns rätt människa på rätt plats. Synd bara att behöva träffa på fel först.

Kramar Bittan

Claras hem på byvägen sa...

Lycka till kära du! Hoppas att du mår bättre idag. Stora kramar Clara

Stina sa...

Lilla gumman!
Nu hoppas jag att du får må bättre snart. Fy, vad jobbigt du har det.
En stor kram till dig. Stina

Älskade pion sa...

Usch för elaka människor,dom måste ha ett tråkigt liv.;)Krya på dig gumman.Kramar i massor Ulrika

Vicki sa...

Inne och kikar i din blogg. Sätter ett litet tassavtryck efter mig.

Förstår att du inte mått så bra när jag har varit inne och läst. Hoppas det är bättre med dig idag!!

Trevlig helg,Vicki