måndag 13 september 2010

♥VILL BARA BLI FRISK ♥




Hejsan alla raringar♥ Ja ni är bara BÄST .1000 tack för all goa,gulliga inlägg blir så glad att ni skriver till mej.Betyder så mycket när man inte kommer ut är bara inne och sjuk.Ja det är så tråkigt så!!!!!Men har gjort en anmälan till Läkemedelsverket .För det är efter svininfluensa sprutan jag har blivit så mycket sjuk.Så nu har jag gjort det och hoppas att det går vägen.Tog sprutan 13/1-09.Fjorton dagar senare blev jag sjuk sedan har det fortsatt med alla möjliga sjukdomar.Så nu har jag gjort det!!!!! .Hoppas att ni har haft en skön och härlig helg.Märks att det är på väg mot hösten .Kallt på morronen och mörkare på kvällen.Så nu går det åt massa ljus.Tycker att det är bara så himla mysigt.Ligger här dunderförkyld ,snorig hostig och ont i huvudet och feber inte alls kul.Önskar er alla sötnosar en fin måndag kram Rita ♥

45 kommentarer:

bakom berget sa...

Men oj! Har inte din förkylning givit med sig än! Fast jag tycker ju att den verkar vara ovanligt långvarig i höst. Man hör ju att en efter en insjuknar och blir liggandes.
Va läskigt, det där med influensasprutan! Jag tog den aldrig och det är jag glad för nu.
Men nu hoppas jag att du snart blir av med din envisa förkylning, så att du snart är uppe på benen igen.
Ha det så bra och krya på dig!
Kram Åsa.

Patricia sa...

Aha, så du tror det kan ha med flunsa-sprutan att göra? Ja varför inte.

Jag är glad att jag inte tog den sprutan i alla fall, var skeptisk från början, kunde inte tänka mig att det skulle bli någon enorm epidemi.
Hoppas du snart får må bättre.

Ja nog är det höst på gång, men fortfarande varmt o skönt de flesta dagar. Men mysigt att få tända massa ljus igen, det gillar jag. Och jag gillar alla årstider så det är härligt med hösten och alla dess vackra färger som kommer.. =)

Ha en bra dag!
kram Patricia

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej Rita.
Ja du har verkligen haft det kämpigt länge.
Tror du det kan vara p.g.a sprutan?Ja,man vet ju egentligen ingenting om det,lite läskigt.Jag tog den ju också och hela familjen.
Hösttiden är ju så mysig,och jag gillar när det blir lite kallare.
Kram Anette

Mys och hemtrevnad sa...

Usch vad obehagligt om det har med influensasprutan att göra. Vi rekomenderades att ta den allihop för vår lilla dottersskull då hon är extra känslig så inte hon skulle bli smittad. Hon själv kunde inte få den då hon är allergisk mot ägg. Kanske var tur då att hon inte FICK ta den! Krya på dig! Kramis semlan

by.hårenberg sa...

hejsan i höstvädret:)
hoppas lite mys med ljus, te o inredning kan få dig på bättring.... höstmys e kalas....:)
stoor kram
lilla pärlan
;)

Stina sa...

Bra att du ser lite mys i hösten, trots tråkigheter.
Den där sprutanvar ju inte nådig alltså vad gäller följdsjukdomar.:-(
Kram Stina

Stina sa...

Bra att du ser lite mys i hösten, trots tråkigheter.
Den där sprutanvar ju inte nådig alltså vad gäller följdsjukdomar.:-(
Kram Stina

Älskade pion sa...

Ville bara kika in och önska dig en skön dag,så skön man kan med din förkylning.Heja dig,hoppas att du får rätt från läkemedelsverket.Kram ulrika

Gudrun sa...

Hej Rita!
Hoppas den där förkylningen ger med sig nu.
Bra att du fick iväg en anmälan, den där sprutan verkar ha ställt till det för massor av människor - inte bra.
Kram till dig

♥Zink & Vita ting♥ sa...

Jag hoppas verkligen att du kommer att må bättre snart!!
Lycka till med din anmälan!
Varm Kram Mimmi

Photo by Maria sa...

Sänder en massa cyber energi som lättar förkylningen..
Krya på dig..

Kram Mia

Lilla Rummet sa...

Hej vännen!
Så du tror att det är sprutan, ja, varför inte de är många som har blivit sjuka av den. Bra att du gjorde en anmälan.
Ligger oxå nu på soffan med halsont och snorig och huvudvärk, och jag som skulle jobba alla dagar denna vecka.
Krya på dig vännen och var rädd om dig.
Kram Britt

Skatan sa...

Men hua! Man hör om folk lite här och var som har blivit risiga av flunsesprutan...inte bra! Hoppas det ger med sig snart för din del.

Kul att hitta hit :)

Anna

Livet på Berget sa...

Men oj oj har du inte blivit bättre ännu, det är ju inte klokt det här ju. Tänk om det har något med vaccinet att göra, huga. Krya på dig nu vännen!
Kram
/Sara

Unknown sa...

BRA att du har gjort en anmälan!! En *styrkekram* sänder jag dig. Sköt om dig, kram Lenita

Sirpa sa...

Hej gumman!
Tack för din hälsning!
Usch, nu förkylning också, fabian säger jag bara! KRYA PÅ DIG! Hoppas du kan ändå njuta av familjen! Kan fatta att nångång det räcker, hoppas din anmälan leder till nått positiviskt!
Har ne mysig kväll och fin tisdag!
Kram Sirpa

Snäckskalsdalen. sa...

Det måste vara oerhört jobbigt att inte hinna bli bra förrän nästa omgång kommer. Kanske bra idé att bli utredd för att se om det kan vara sprutan....hoppas du får ordning på dig snart!
Agneta kram

annika sa...

Men nu har du väl fått nog av sjukdomar. Bra att du anmäler...fy attan så mycket de lurar på oss utan att veta följderna. Håller tummarna för dig.
Kram
annika

Mitt Stugliv sa...

HejHej!

Jag gillar hösten och dess färger. Ljuskontot på topp men vad gör det.

Njut av dagen
Ha det fint vännen
KramKram
Lotta

Huset vid ån sa...

Hoppas verkligen att det snart vänder på dig vännen.....

Lycka till med läkemedelsverket!
Krya på dig kramar till dig från mig. Therese

Nyanser av vitt sa...

Jag hoppas du blir frisk snart. Jag hoppas också att du blir lite glad när postmannen dyker upp fniss, fniss
kramps

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Stackare bra att du har gjort en anmälan.
Jag håller tummarna att det vänder snart och att du börjar må bättre.
Kram Anette

becca sa...

Hejsan!
Det där har jag hört förut, att dom tror att det är för sprutan dom är sjuka.... trist om det är så hur ska man då kunna lita på sjukvården?

Ha en bra dag och hoppas att du blir bättre, kram Rebecca.

Signe 1 sa...

hoppas du snart känner dig piggare vännen! kan mycket väl ha med den lömska sprutan att göra!! ha en fin dag trots allt...

Kraam Sofia

Nyanser av vitt sa...

Hej Rita
Tittar bara in för att önska dig en mysig dag trots alla dina sjukdomar hoppas jag att du har det bra.
stor KRAM
Agneta

Penseldraget sa...

Hallo fru mälström
ja den tavlan står de rita på..hi hi de står även pia på den =) den lyste så mysigt här i går kväll. hoppas du mår bättre snart
kram pia

Bittan sa...

Godmorgon goa Rita !
Frågan är om det inte hade varit bättre att riskera att få svininfluensan istället när det blev så här jobbigt !!! Stackars dej men hoppas det vänder. Nu får det väl räcka!!! Jag tog den inte och fick en massa syrliga kommentarer på jobbet om att det var egoistiskt. Kändes rätt både då och nu. Hoppas verkligen du får rätt.

Kram kram

Fågel Blå sa...

Hej!
Hoppas verkligen att du kryar på dej snart!
Tur att du är så positiv!!!!
Ha en fin dag!
Kram Kathrine

Vitt hus med svarta knutar sa...

Usch vad tråkigt att du inte mår bättre. Det är ju inte roligt med förkylningen på allt annat elände. Det verkar som var och varannan är förkyld just nu. Bra att du har gjort en anmälan om det finns misstanke att det är sprutan som gett dig alla besvär. Tänk att något som ska vara förebyggande för att man inte ska få svininfluensa, har gett så många biverkningar för många. Nu har det ju kommit fram att det finns barn som fått sömnsjuka av sprutan.

Det är tur att du ändå är så positiv och jag hoppas att alla stöttande kommentarer kan hjälpa till att muntra upp dig lite.
Bamsestor krya-på-dig-kram,
Regina

MiaMaria sa...

Hejsan!

Kuberna har jag själv sågat målat och ritat....

Krya på sig!
MiaMaria

Vita små hjärtan sa...

Men nu räcker det väl, nu kan det väl ändå vända!!!!! Stackars liten vad trist!
Krya på dig så mycket!!!!!
Styrkekramar/Agnetha

Lantligt i stan sa...

Kan mycket väl bero på sprutan, man vet ju aldrig. Hoppas du kryar på dig!
Kram Anki

ELIN´S SHABBY ROMANTIC sa...

Tack vad du är go! Jag hoppas att du är bättre nu med förkylningen! Tänker på dig verkligen och hoppas att det ska ordnas snart för dig!

Jag sänder skyddsänglar till dig!
Kramar Elin

Mamma C sa...

Tack för ditt grattis. Tänk om det kan vara så att det är sprutan. Man har ju faktiskt läst en del om detta.
Kram mamma C

Huset vid ån sa...

Hoppas att du får en bra onsdag och att du får känna dig lite piggare! Tänker på dig....Kram T

Vit som snö sa...

Jag förstår att det är tröttsamt med återkommande infektioner, det tar på krafterna. Jag har haft en sån period själv för ett antal år sen, jobbigt! Men visst ska man anmäla misstankar om biverkningar av läkemedel´, absolut. Jag tog faktiskt inte den sprutan, gillar inte stick;)
Hoppas du kryar på dej snart, en hop av styrkekramar till dej från mej! // Cilla

Käranån sa...

Så tråkigt att du är ständigt sjuk! Här i Finland har dom dragit bort svininfluensavaccinet, kommit fram till att det har gett mycket biverkningar, jag själv tog den inte fast jag jobbar inom sjukvården och, peppar, peppar, ännu inte åkt på nån förkylning. En stor kryapådigkram från mig!

Sirpa sa...

Hoppas allt bra med dig gumman!
Har en fin onsdag!
Kram Sirpa

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Men fyyy vad jobbigt att du ligger hemma sjuk och förkyld, hopppas att du blir bättre!! Är ju såå fruktansvärt jobbigt när det inte ger med sig.

Det låter nästan otäckt det där med att du varit sjuk sedan du tog sprutan. Själv är jag glad att jag aldrig tog vaccinet, min man och son blev nämligen sjuka i svininfluensa några dagar innan vi skulle ta sprutan och eftersom jag inte blivit smittad så hoppade jag över.

Min mamma är precis som du, alltid är det något. Hon har ALLTID tid hos läkaren för något stackaren.

Känner med dig ska du veta!!
Kram kram

Louise sa...

Trots att du inte har det lätt med hälsan orkar du ändå ge så soliga och gulliga kommentarer....Kram på dig!!

Huset vid ån sa...

Många Krya på dig Kramar till dig Rita....
Tack för dina alltid så goa ord inne hos mig!

Kram T

gamla skolan sa...

Ojdå ! Tänk om det skulle bero på influensasprutan ??? Krya på dig vännen och va rädd om dig ! Kramar Susanne ♥

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Hej gumman!
Här är det aldeles mörkt och regnigt ute. Men hoppas att du har lite bättre väder.
Jag hoppas att du får en bra dag utan smärtor.
Kram Anette

Cilla sa...

Åååå jag lider med dig så & önskar inget hellre än att du blir frisk idag!!! Massa krya på kramar till dig...
Vill du så gå in på
ZillaF & Design sidan hos mig på facebook så har jag en tävlign du gärna får vara med i...
Krya på dig rara...
Kramen Cilla

Maria - Villa Krutbruket sa...

Önskar dig en Trevlig helg! Kram Maria