lördag 25 september 2010

♥ ♥ ♥ EN SKÖN DAG ♥ ♥ ♥





Gomorron alla sockertoppar!!!!!ja då var det redan lördag.Vad fort det går.Itorsdags var jag till läkaren och jag ska bara ta det lugnt.Äta mycket näring efter pärsen med magen som gjorde mej 12 kg lättare.Ingneting ont som inte har någonting gott med sej!!!!!!!!Ska äta mycket järn vitaminer så att kroppen och jag återhämtar oss.23 dagar med magproblem var ju inget skoj men nu ser jag framåt♥ Så jag ska ta det lugnt sa hon och vara rädd om mej.....Ja hon är bara så gulle go så man vill bara krama om henne.!!!!!Det är ju inte alla läkare som är så underbara!!!!!Sedan blev det att träffa en klar goding Pia (Mitt måleri ) som hade fixat god pastasallad och varmt bröd bara så himla gott.kaffe på maten och en sån god kaka så den kan man drömma om ,Ja den var bara super god.1000 tack goa Pia för en härlig stund med matkaffe och god kaka.Sedan att få surra med dej är ju en klar favvo. Sedan har jag ju min Tobban som gillar Pia skarp oxå.Han hälsar till Pia och har Pia på facebook .Så vi brukar skoja Pia och jag synd han bara är 12 år.Hahaha......Ja rolig och härlig ska det vara.♥Igår blev det en HEL DAG själv med Älsklingen.Ja det gillar jag  bara så skönt att få vara med honom och egentid som vuxna behöver vi alla.Var till Linköping och fixade ett par saker med nya bilen.Sedan åkte vi till Norrköping och strosade runt och myste.Käkade god lunch myste skrattade och hade det bara så himla gott. Där handlades vinterstövlar till mej som jag fick av min Älskling 2 par.Ja ni vet ju att han har ett Stort ♥ av guld.Sedan handlade vi mat så vi hade gjort det.Det var en riktigt härlig dag♥ Sedan ska det ju alltid vara någonting som är mindre skoj.Ja då är mitt bankkort ja ni vet hela smeten som är så jobbigt att fixa nytt.Jag var runt här hemma där jag var när vi kom hem ringde runt i Norrköping.Nej inga kort så det var bara att sätta sig och ringa runt och spärra alla......Mindre skoj för jag känner mej naken utan mina kort.Men nu har jag gjort vad jag kan.Men nite är det kul när man drabbas!!!!!!I dag blir det att pyssla och greja här hemma .Ta mej en promenad med Simba .Göra någon god mat och bara vara tända ljus och mysa♥ Önskar er alla Goa &Gulliga en skön dag.Ha det gott njut och mys och var rädda om er Många kramar Rita ♥

17 kommentarer:

Vita Falkens Lantliv sa...

Visst är det underbart att bara få lite vuxentid!
Då får du ta det lugnt och äta ordentligt nu då! Det klarar väl du elegant?!
Vilken mysig läkare du verkar ha fått, guld värt!

Kram Susanne

annika sa...

Låter som att du sakta men säker kommer igen nu. Vilken dag ni hade du och älsklingen. Tråkigt med bankkortet. Hoppsan 12 kg.....vilken bonus det skulle vara för mig. Men det är ju olika hur mycket vi har att ta av.
Ha det nu så gott resten av helgen.
Kram
annika

Sabina sa...

Låter som en toppen dag med Pia;) Så ska man få ha det tycker jag.
Kul med stövlar, du som sa att du hade svårt att hitta några;) KUL!!
Egentid med älsklingen sååå najs.
Trist med korten. Obra som jag skulle säga.
Kraaaaaaaaaaaaaaam

Agnes Maria sa...

Åh, har du haft problem med magen, stackars dig! men så skönt att det är på bättringsvägen, så bra, med en förstående och go läkare.
Ha det gott med familjen söta du.
Kram Åsa

Fågel Blå sa...

Åh så roligt att det börjar bli bättre med dej!
Och vilken mysig dag du verkade ha haft!
Önskar dej en fin helg!
Och ta väl hand omm dej!
Kram Kathrine

MårsArt sa...

Hoppas nu att allt blir till det bättre för dig-verkar ju äntligen vara på gång.
Kram
Agneta

vita drömmar och svarta tassar sa...

Det är så skönt att höra att det går på rätt håll och trots alla motgångar så ser jag att du ler & inte ger upp...

Här kommer en bamse kram
va rädd om dig
wivi

Sirpa sa...

Hej gumman!
SÅ härligt att höra att du är "på fötterna" igen! Låter att du har haft kanon roligt om man räknar inte med det där med korterna - icke roligt:(
Så mysigt...tända ljus, go mat och skön sällskap!
Har en fin lördag!
Kram Sirpa

Med en doft av lavendel sa...

vad skönt att höra att det går åt rätt håll med hälsan, och visst behöver man lite vuxen tid tillsammans ibland. tråkigt det där med dina kort hoppas att det ordnar sej.
kram annika

Älskade pion sa...

Vad mysigt ni har haft det du och älsklingen.;)Sköt om dig vännen. Kram Ulrika

becca sa...

Hejsan!
Låter som att du haft ett bra slut på veckan, ta det lugnt och ta vara på dig, kram Rebecca.

Roses & Angels sa...

Hallå! tack söta Rita jag blir så rörd. Tyvärr var jag i skolan när du och Pia träffades o jag kunde inte komma ifrån. Måste ge allt jag har nu för denna utbildning. Mmm den var så god kakan. Hahah. Har din beställning kvar om roskortet och tagsen? ska du ha dom fortfarande? har bara inte hunnit med det. Förlåt. Vi har haft en bra dag idag och det känns underbart nu när saker börja hända lite mera. Prova kycklingen!!! DEN är super jag lovar. Kram

Louise sa...

Skön söndag till dig Rita!!

Mamma C sa...

Skönt med egentid för varandra ibland. Vi har det ju jämt nu sedan alla barn flyttat ut. Så här är det tvärtom istället. Överlycklig när dom kommer hem och hälsar på. Det gör dom allihopa idag :-)
Tråkigt med bankkortet, blir så lång prosedur med allt som måste fixas.
Kram Mamma C

Huset vid ån sa...

God Förmiddag vännen!
Hoppas att du får njuta av helgen utan magproblem!

Vilken mysig stund ni hade tillsammans....Sånt är Guldvärt!

Må så gott!
Kram T

Snäckskalsdalen. sa...

Så skönt att det går åt rätt håll! Vilken jobbig tid du måste ha haft, är det inte väldigt tärande att vara magsjuk så länge, det måste det vara.
Så mysiga dagar du haft med dina nära och kära!
Ta det nu lugnt som snälla doktorn sa så att du återhämtar dig riktigt!
Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så roligt att du är så pigg nu, och det var en rejäl viktminskning. Bra att du fått så snäll och duktig doktor också. Och sen träffa Pia, äta gott och prata, så mysigt. Synd bara att du förlorade dina bankkort, sånt är besvärligt.
Ha en fin söndag vännen
Varm kram
AnnaMaria