torsdag 9 september 2010

♥NEJ NU VILL JAG BLI FRISK ♥





Hallojsan alla  Raringar ♥Fint soligt och härligt höstväder är det ute.Bara så fint och underbart.!!!!!Men kallt på morronen och mörkt tidigare på kvällen.Men då blir det att tända massa ljus  kura ihop sej i soffan och mysa med värmande the med honug i bara så härligt och gott.Igår hade mina mindre Änglar idrottsdag hela dagen.Dom tyckte det var mysigt att vara ute och idrotta hela dagen.Sedan blev det ju smarrig matsäck med.Ja dom tyckte att det var så skoj så.Skoj att det var fint för här började dagen grå och regnig♥Vad hittar ni andra på en dag som denna?Jag är dunderförkyld ont i halsen och feber.Tror jag blir tokig snart!!!!!Jag vill bli pigg frisk och kry nu......Har lärt mej ett nytt ord .Jag vill boa både inne och ute.Har ni hört detta ord tidigare????Önskar er alla sötnosar en fin dag.Njut mys och ha det bara Bäst♥ 1000 tack för alla goa värmande och gulliga inlägg Tur jag har er ♥Kram/Rita ♥

33 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Tråkigt att förkylning nått dig, krya på dig!
:)

Tina sa...

Hej finaste Rita!!!
Ja, nu är det underbart väder! Jag ÄLSKAR hösten ( men inte när det regnar varje dag :=) Älskar den friska luften..alla färger...Mmm.. härligt<3

Men vännen! Usch! Jag önskar jag kunde trolla! Då hade jag trollat dig frisk!
Har du varit i hälsokost butiken & rådfrågat? Där finns så mycket bra som funkar!

Jag har tagit en vals med snabeldraken & strukit nu på fm, nu ska jag äta & sen jobba!

Önskar dig en underbar dag & krya på dig!!!
Varm kram Tina

Gudrun sa...

Hej Rita!
Det är verkligen tråkigt när all ohälsa verkar stå i kö och avlöser varann. Jag fick ett tips om att äta ingefära, den skär jag i små ärtstora bitar och har i munnen, biter lite då och då så jag känner den starka smaken, till slut har jag svalt den. Ingefära är ju bra mot infektioner. Alltid värt att testa, det är ju i varje fall ofarligt.
Hoppas verkligen att du får känna dig frisk och stark.
Kram

Huset vid ån sa...

Hej vännen!
Vad jobbigt för dig att inte få vara frisk, tänker på dig ska du veta.....

Jag har precis kommit hem från en skön skogspromenad med vovven, så nu är vi trötta!

Krya på dig vännen! Kram Therese

Mys och hemtrevnad sa...

näää vilken otursdam du är! Här är med förkylt! Krya på dig! Fortsätt med honungste, det är bra för hälsan! kramis semlan

heavenandearth sa...

Skickar dig många varma Krya På Dig Kramar!!
Det är förkylningstider nu så det kanske bara är att vänta på sin tur..

Sköt om dig nu!
Kram! Iréne

Inas sa...

Hej VÄnnen!
Kul att du tittade in till mig igår. Ja det är en krona och till salu, Jag tar 50 kr plus frakt på 12 kr för denna krona, det är en liten berlock och jag har både armband och halsband att hänga dem i. om du kollar in halsbandet "Elias" med en 4kantig rektangel så kan man få med carpe diem in ristat på denna och sen kan man hänga kronan på den sen. Jag ska göra ett ex idag och sätta ut på hemsidan www.inassmycken.blogspot.com Ha en trevlig dag goa kramar Ina

Inas sa...

Ps... Boa hörde jag när jag väntade sonen, då sa folk till mig här att jag höll på att boa in mig... Hoppas att du kryar på dig kram Ina

Lycka är ~ Onnea on sa...

Hoppas förkylningen snart släpper och du börjar må bättre!
~marita~

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Typiskt att du skulle bli förkyld också, himla otur och åka på det. Men det är envisa baciller i farten, jättemånga som är förkylda. Är nog bara en tidsfråga innan man ligger där. Boa in sig, det har jag hört. Passar bra nu när det är höst.
Kram och krya på dig gumman
AnnaMaria

Moonrose/ Vonneli sa...

Hösten har sin tjusning, så mysigt med alla tända ljus. Men hösten bjuder ju på en och annan förkylning också, inte så bra :( den kan vi ju vara utan.. hoppas du snart krya på dig igen, sänder dig en varm kram
och önskar dig en fin fortsättning på dagen!

Älskade pion sa...

Men lilla goa du nu får det väll räcka med sjukdomar hos dig.;) Krya på dig.Bamsekarmar Ulrika

Sirpa sa...

Inte nu förkylning också, attans räcker det inte redan! Krya på dig gumman! Det är många som är sjuka nu...jag ska gömma mig, har klarat mig hittills!
Vi kan ju mysa tillsammans kl 20, tända ljus, filt och Idol, dejt? :)
Har det bra!
Kram Sirpa

Med en doft av lavendel sa...

ja visst är det härliga höstdagar vi har haft,själv börjar jag bli piggare efter min förkylning, nästan 1,5 v. hoppas att du oxå kryar på dej.
kul att du hittade till min nya blogg.
kram annika

Louise sa...

Vacker lykta du visar idag!!

Lilla Rummet sa...

Hej vännen! Du råkar då ut för allt nu. Hoppas förkylningen försvinner snart.
Proviva är ju jättebra att dricka, men kanske inte att bara leva på. Hoppas de hittar vad som är fel. Önskar att jag kunde hjälpa dig.
Boa in sig har jag hört och anväder själv de ordet i olika sammanhang.
Ha de gott som det går och sköt om dig.
Styrkekramar Britt

Vikeskärs hem och vardag sa...

Boa har jag hört, hört att många gravida gör det mot slutet :)
Håller tummarna att du blir frisk snabbt. Hm gamla traditionella knepet att sitta under en handduk med väldigt varmt vatten kanske kan hjälpa att rensa?
Kramar

Patricia sa...

Vilket elände att bli förkyld till på köpet.. =(
Har en unge hemma som haft feber och tjock hals i flera dagar men nu äntligen på bättringsvägen.

Jo, jag ska nog gå kursen...kommer nog ångra mig annars... =)

Krya på dig!!
Kram Patricia

Mitt Stugliv sa...

Hej Hej!

Ja nu när hösten är här (känns det som) så ska vi njuta av att mysa med ljus och värme och det är inte fel att dra upp fötterna i soffan tillsammans med sina och njuta av varandra.

Krya på dej vännen!
Tack för dina komentarer hos mej.
KramKram
Lotta

Skogslyckan sa...

Ja Rita vad säger man..SHIT...att allt kommer på en gång. Krya på dig vännen!
Kram Pia

Mamma C sa...

Men inte förkyld och feber oxå. Nu får det ta slut någon gång. Tycker jättesynd om dig som aldrig blir riktigt frisk.
Kram mamma C

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej Rita.
Du åker då på det ena efter det andra,man tycker ju det kunde vara bra snart.
Headern är inte alls svår,den ligger i mallen som jag har.Bara att gå in och lägga in en bild och skriva text.
Jag fick min Pandurokatalog i går,så den är riktigt färsk:)
Ha det fint i helgen och krya på dej.
Kram Anette

Anki sa...

Sötegumsan!
Alltid lika go är du, trots sjuka...så typiskt att du åkt på förkylning oxå!
Jag känner oxå nåt, men det bryter liksom inte ut, småsnuvar, nyser och småfryser...men är ändå inte sjuk!
Men visst är det en härlig tid, det är liite småkyligt och solen skiner gott...på kvällen kan man mysa med ljus och en go filt...inte illa!
Visst får du maila en beställning, det är ju liksom goa varma sockor-tid nu!

Sköt om dig & hoppas du kryar på dig snabbt!

Kraaam!

bakom berget sa...

Va jobbigt för dig! Jag har just sluppit ifrån den värsta delen av min förkylning. Dras bara med lite rester nu. Hoppas att du ska krya på dig snart du oxå.
Boa ja! Det brukar jag göra på kvällarna när det är lite kallt och ruggigt. Då boar jag under en filt i soffan. Hi hi...
Ha en bra dag i morgon. (Utan feber och förkylning förhoppningsvis.)
Kram Åsa

Cc sa...

Vad 17 är du inte frisk än. Hoppas du kryar på dig. Kram

Penseldraget sa...

Tack vännen för dina rara hälsningar, o lilla tobban han är ju bara för go =)visst jag fixar 2 skyltar =) och jag hoppas verkligen du får bli frisk snart...de här är ju alldeles galet att du ska behöva må så dåligt..
kramar pia

Fågel Blå sa...

Godmorgon Vännen!
Hoppas det ordnar sej till slut!
Men det brukar det alltid göra tro mej!!!!!
Jag har varit i samma situation, när min mamma gick bort rasade allt omkring mej!
Och jag gick ner i ett mörkt hål!!!!
Trodde aldrig jag skulle ta mej upp!
Det var den ena sjukdomen efter den andra!!!!
Men till slut så blev det bättre!
Tänker på dej!
Hoppas du får en fin helg!
Och ta väl hand om dej!
kram Kathrine

Hemmalycka sa...

Halloj
Ja jag gör allt för att slippa höstförkylningen som sprider sig som en löpeld över landet. Nu börjar det kännas lite i halsen, blääää.
Krya på dig!
Kram Åsa

Elsa och Helena sa...

Fy för förkylningar! Känner att jag har en på väg också! Håller med dig...vi vill båda boa både ute och inne:)

KRAM Helena

gamla skolan sa...

Stackare ! att åka på en förkylning till råga på allt annat du har brottats med ! Krya på dig ! Hoppas att du trots allt får en mysig helg ! Kramar Susanne ♥

Bittan sa...

Näe nu måste du bli frisk !!!!
Stor krya på dej kraaaaaam från mej :-)

Stina sa...

Vi kanske skulle åka på en hälsoresa du och jag?;-) Jag förstår verkligen hur det känns när man blir trött på sjukdomar som ska härja hela tiden. Puss och kram Stina

Sirpa sa...

Hej gumman!
Hoppas du mår bättre!
Önskar dig en mysig fredagkväll!
Kram Sirpa