tisdag 21 september 2010

♥ ♥ VARJE DAG BLIR BÅTTRE ♥ ♥



Hallojsan Alla Raringar!!!!Idag var Älsklingen bara så gullig och lät mej få lite lyx i vardagen.!!!!Gissa vad????Jo en god sovmorron till kl 9.Bara så skönt och sedan nybryggt kaffe.......Ja det är det lilla extra som gör det♥ I går var mina änglar lediga från skolan.Så då beställde jag det sista inför vintern till Tobban i klädväg.Skönt när barnen blir nöjda och får dom kläderna dom gillar och vill ha.Sedan åkte Drottningen med sina prinsar till stan.Haha.Ja man åker så gott i våran nya bil så man vill inte kliva ur♥.Var en liten sväng på stan köpte 2 nystan garn och började sticka vita handledsvärmare.Det var skitkul och avkopplande att sitta och sticka.Sedan tog vi en promenad med Simban jag och killarna ♥ Sedan blev det lite fika innan dom gick i säng.Ja om ni bara visste hur skönt att få känna sig kry.Är så glad skulle kunna  ställa mej och bara skrika rätt ut .Känslan känns så Yes jag är på g♥ Ja det är riktig riktig Lycka !!!!!Idag ska  jag rensa undan lite av mina sommarkläder och fixa lite.Ta en promenad i skogen med Simba och Hanna på eftermiddagen ville hon.Sedan ska jag göra något gott till middag men vad vet jag inte än!!Vad har ni för er idag?Ha en skön tisdag..NJUT VARJE MINUT♥Var rädda om er tänd lite mys och bara var♥Kramar Rita ♥

25 kommentarer:

sylvia sa...

hei Rita,
så deilig å høre at du er såå mye bedre,ja det fortjener du virkelig.
koselig dag du skal ha,
ønsker deg en flott dag vidre,her er å sol,jeg bare nyter.
stor klem fra sylvia

gamla skolan sa...

Åh ! Vad glad jag blir för din skull ! Äntligen går det på rätt håll , du har ju haft det kämpigt länge ! Låter som du har mysiga dagar ! Kram på dig ! // Susanne ♥

Rosor och Pioner sa...

Vilken skön morgon du haft, en morgon som förgyller hela dagen.
Glädjes med dig att det går åt rätt håll.
Kram Susanne

Med en doft av lavendel sa...

vad skönt och höra att du börjar bli bättre, själv har min förkylning äntligen vänt så jag kunde jobba idag. så skönt.
kram annka

Huset vid ån sa...

Vad skönt att du mår bättre vännen!

Kram T

Vita små hjärtan sa...

Hej Rita!
Å vad härligt att höra att du är bättre! Det var ju så ihållande!
(hm...kanske det berodde lite på de sista styrke-kramarna...fniss..)
Ha en fin kväll!
Kram Agnetha

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Å så härligt! Hoppas, hoppas, hoppas på att det blir många, många, många fler sådana dagar för sig.
KRAM!

Källeboda lantliv sa...

SKÖNT !att du blir bättre ..ja till slut så , vänder det ..häärligt det låter med en tur i skogen då ...ha det så skönt då ! jeanette.kallebodalantliv

HOUSE of ADELA sa...

Här kommer recepet vännen!♥
Kram Adela

Här kommer receptet;
Godmorgonbullar 8 st
25 g jäst


2 dl kall mjölk


1 dl Arla kesella kvarg, lätt


2 msk smör & rapsolja


salt


6-7 dl vetemjöl


1 uppvispat ägg (för pensling)


1/2 dl sesamfrö
Rör ut jästen i mjölken. Tillsätt kvarg, smör, salt och det mesta av mjölet. Arbeta ihop till en smidig deg. Dela degen i 8 bitar och forma dem till runda bullar.
Lägg dem på bakplåtspapper på en plåt. Lägg över en handduk och låt dem stå i svalen eller kylen att jäsa över natten i 8-10 tim.
Pensla bullarna med ägg o strö över sesamfrö.
Grädda i ugn 225* i mitten av ugnen ca 10 min.

Roses & Angels sa...

Jag fick också sovmorgon i helgen. Vaknade 9,45. Gissa om jag vart paff. Har väl inte sovit så länge på flera år. Tack gulliga du och förlåt att jag inte hinner svara på dina eller någon annans kommentarer lika fort nu för tiden. Badrummet är super mysigt, nu bara en bra belysning och lite mera spa prylar så är det som jag vill ha det. Man ska kunna lyxa till det hemma med. Du är för go. Det är ju inte så svårt att fixa. bara man har en bra grund för idén. Jula finns i Eskilstuna i Folkesta en bra bit utanför stan mot kungsör. Tack för din så fina kommentar, den värmer. Hoppas du mår bättre nu Kram

Louise sa...

Så roligt att redan läsa rubriken på ditt inlägg! är glad för din skull!

annika sa...

Ååå så härligt att höra att du mår bättre nu. Kul att du kommit igång med att sticka.

Kram
annika

[ c o y o t e ] sa...

Härligt med sovmorgon! Och kaffe.. ljuvliga morgonkaffet är såå viktigt.. Skönt att du mår lite bättre..

Kram på dig!

mia

Moster och jag sa...

Vad glad jag blir när du mår bra:)
Förstår att det känns toppen.
Inte illa med ny bil...det skulle jag verkligen inte tacka nej till. Förstår att ni myser när ni kör runt i den.

Trevligt då du kikade in till mig!
Ha en fortsatt bra vecka! kram Maj-Gun.

Mamma C sa...

Så härligt att du är på bättringsvägen. Låter som en toppenmorgon och även dagen verkar ha varit toppen.
Kram mamma C

heavenandearth sa...

Härligt Rita!
Att du e på bättringsvägen alltså!
Mysigt me sovmorgon!
Nu gav du mig en idé! Det där med handledsvärmare... Nåt jag tänkte göra förra julen men aldrig blev av, var ett par såna i filt!! Yes!

Tack för dina alltid så goa ord!
Sköt om dig nu o njut av din nya energi!
Kram! Iréne

Photo by Maria sa...

Åh vad härligt att läsa att du mår bättre.. en ta det lite lugnt så du inte får något bakslag nu bara..

Hoppas dagen har varit bra och att du nu kanske sover gott..

Ha en bra onsdag..

Kram Mia

Sirpa sa...

Hej gumman! Jag blev så glad att läsa detta! Du mår bätttre!!! Skönt! Jag är jätte glad för din skull! Låter att du hade en väl planerat tisdag! Jag har sytt och det vanliga hemmafix!
Har en fin onsdag!
Kram Sirpa
....hih, är du nyfiken!

Fågel Blå sa...

Åh så skönt att det bara går framåt för dej!
Förstår att det är en lyxig känsla att åka i den nya bilen!
Önskar dej en fin dag!
Kram Kathrine

Mia Maräng sa...

Hejsan!
Gud vad skönt att få sovmorgon, vet inte när jag hade det sist.
Ja du frågade en fråga hos mig igår.
Och ja du får komma till Jörlanda och hälsa på i min butik. Den ligger mellan Stora Höga och Jörlanda.
Kramiz Mia Maräng

Västbacken sa...

Hej!

Ljusen jag visade på min blogg kostar från 59:-/st och finns i dofterna citrongräs, hallon & kvitten, vanilj med flera.

Ha en bra dag!

Skogslyckan sa...

Man blir så glad av att läsa ditt inlägg, för nu sprudlar det igen. Härligt att allt är på rätt väg.
Kram Pia

vita drömmar och svarta tassar sa...

Så härligt att du mår bättre:)
Va nu rädd om dig och gå inte för fort fram.....

Ha en skön vecka
kram vännen!

Livet på Berget sa...

Ååå så härligt att läsa att du är på G nu! Yes!!!! Härlig dag med shopping osv!!!
Ha de gott!
Kram
/Sara

Monica sa...

Hej !!!
Låter helt underbart med den starten !!
Och även resten, en helt underbar vanlig dag med familjen, det är väl ändå det livet handlar om, eller hur!
Hörs att du är på g....
Kram, och ta hand om dig ,
Monica