söndag 26 september 2010

♥ ♥ TROR JAG SMÄLLER AV ♥ ♥ ♥




Hejsan alla fina!!!!!Ja tror jag blir galen snart.....Vad har jag gjort för illa ??????I går vaknade jag satt och myste med Älskling och drack gott kaffe med tänd ljus för här var det riktigt höstväder.Regnigt och grått hade bestämt att vara inne och fixa och greja.Ja då när jag gick här högg det till i höger sida i mellangärdet nermot höftbenet.Tobban ville ha skjuts till Farmor för han var sugen på att åka dit.Kommer man ihåg sen man var barn själv hur skoj det var hos mormor.Ja  det var min stora favvo att åka till och få göra lite som man ville och bli riktigt bortskämd.Ja så det ville Tobban.Jag pratade med farmor i telefon sa vad som hänt.Hon sa ta en alvedon och vänta en stund .Du kanske har spänt dej sedan igår omedvetet säjer hon eftersom man känner sig naken när man inte har sina kort.Så jag satt här en stund och det gick över .Kör in Tobban var kvar och surrade och fikade en bra stund.Åkte hem.Började hugga till igen.Älsklingen frågade ska vi åka till sjukan .Nej vi väntar .Jag frös och bäddade ner mej isoffan kollade på film med Älsklingen.Sedan gick vi och la oss.Har varit uppe och gått i natt och det har huggit till och från.Ja i morse ringde jag till akuten   fick en tid  till distriktläkaren 13.30.Älsklingen körde dit mej för att det gör ont från och till och jag ville inte sitta bakom någon ratt  när man inte är okey.Ja väl på akuten blev det urinprov snabbsänka.Sedan brast hela jag i gråt nu  orkar jag inte vara sjuk mera.Nej det är inte rättvist!!!!!!!Varför tog jag denna J...a sprutan.Ja nu är jag så ledsen så ledsen .Imorron har jag varit sjuk nästan 45 veckor.Ja ni läser inte fel.Ja nu blev det Antibiotika i 5 dagar igen har urinvägsinflammation.Ja nu känns allting hopplös!!!!!Totalt hopplöst.Ja ni får ursäkta men detta blev bara för mycket!!!!!Önskar er alla godingar en skön kväll .Kramar från en förtvivlad och mycket ledsen Rita♥

32 kommentarer:

Fröken Tindra sa...

Usch, vad ledsen jag blir för din skull! Förstår om du tycker att det är jobbigt och att orken tryter. Stackars dig. Kämpa på, du skall se att du repar dig fram över.
Många kramar!

Gammelbålsta sa...

Jag lider verkligen med dig. Du har verkligen drabbats hårt av alla dessa sjukdomar. Ingen ska behöva lida så mycket... Hoppas verkligen att det vänder nu.. Kram Aydan

Helen sa...

Vad jobbigt för dig att vara sjuk så länge. Jag är nog lyckligt lottad som är förhållande frisk. Hoppas du kryar på dig snart.
Kram/Helen

Louise sa...

Det är svårt att hitta uppmuntrande ord... Hoppas du i alla fall orkar kämpa! Kram

LjuvligtLantligt sa...

Nämen usch...45 veckor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag lider med dig vännen min :((((

Massor av kramar/Git

Sus sa...

Men fy så jobbigt! Här klagar man på att vara sjuk i 5 veckor och så har du varit sjuk i 45. Helt otroligt, nu ska jag minnsan inte klaga , men jag förstår absolut din känsla. Man vill bara gråta!

Kämpa på gumman för du verkar onekligen en stark kvinna!!!

Kramen i massor
/Sus

Unknown sa...

Men stackarn!! Låter ju fruktansvärt va en spruta kan ställa till med! Nu får det väl vara nog! Sköt om dig nu! *styrkekram* Lenita

Anna-Lena sa...

Nä, hur är det möjligt! Jag hoppas att antibiotika kuren hjälper snabbt. Var rädd om dig, vännen!

Styrkekramar till dig som kämpar så!

Anna-Lena♥

Sanna & Niklas Bröllop! sa...

Ibland är livet orättvist!
Hoppas att du snart mår bättre!
Stor kram från mig!
(urinvägsinf har jag haft multum av, inte kul)!

Stina sa...

Nämen nää, nu får det väl vara bra. Stackars min goa vän.
Man blir ju ledsen för din skull. En stor kram från mig./Stina

Moster och jag sa...

Nu tycker jag verkligen att det räcker!! Hoppas att efter denna antibiotika kur är allt bra med dig.
Solen kommer säkert att hjälpa till!!

Inte roligt med ditt kort. Sräcken är verkligen att tappa det. Hoppas ingen hade hunnit ta ut pengar på det.
Krya på dig !! kram Maj-Gun

HOUSE of ADELA sa...

Ja milda makter vad du ska råka ut för...KRYA PÅ DIG nu vännen och hoppas det släpper snabbt! Du får förhoppningsvis mer motståndskraft ju längre tiden går!

Kramar♥
Adela

Villa Vinkelhaken sa...

Usch, va jobbigt! Hoppas att antibiotikan ska hjälpa dig snabbt!

Va rädd om dig!
Kram Jenny

Dessie sa...

Men fy va jobbigt! 45 veckor låter ju helt galet. Vi har varit sjuka sen mitten av sommaren och jag tycker att det är jobbigt nog. Men 45 VECKOR!!!
KRYA PÅ DIG!
Skickar styrkekramar.
/Dessie

Lilla Rummet sa...

Lider med dej vännen. 45 veckor ja, man kan blir efterklok när man ser facit av sprutan. Hoppas du kryar på dej snart. Håller tummarna.
<3 Styrkekramar <3 Britt

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Lilla vännen hoppas att du repar dig om ett par dagar med antibiotikan. Jag fick borrelia för ett par år sen och fick följsjukdom efter, men i mycket lindrigare form en vad du har. Men efter 1 år var jag helt frisk. Så vi får hoppas att det blir lika dant för dig.
Kram Anette

Fågel Blå sa...

Åh stackars dej!
Förstår om det är jobbigt!
Vet inte vad jag skall säga,för att uppmuntra dej!
men jag hoppas att du får bli frisk snart!
Ta hand om dej!
Många kramar Kathrine

Photo by Maria sa...

Nä nu får det räcka.. Efter denna kur så ÄR du frisk, det har jag bestämt :-)

Krya på dig nu..

Kram Mia

Hanna sa...

stor kram.
Hanna

Marie sa...

Lilla gumman stackare där det måste bara vända snart.
Många många styrkekramar från mig

Lilla gårdshuset sa...

Stor KRAM till dig!!!

/Heléne

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Usha då! Hoppas verkligen att du känner dig bättre. Förstår att du är j*kligt less på att vara sjuk - 45 veckor är ju helt overkligt. Massor av styrkekramar till dig!!!

Och jag vet att det detta kanske känns oviktigt nu, men jag vill svara på din fråga. Brickan jag har på fotpallen i vardagsrummet kommer från Bloomingville och är köpt på en butik i Varberg.

KRAM KRAM!

Bittan sa...

Näääää förstår att allt känns hopplöst :-(
Nu får det väl räcka !!!!
Skickar massor av styrke o krya på dej kramar.

Bittan

Hemmet Är Min Borg sa...

Men stackare vad du får råka ut för, hoppas verkligen det ger sig snart, kramar i massor till dig
Jeanette

heavenandearth sa...

Nee..stackare!!
Men vilken tur att ni åkte in till akuten iaf!!
Hoppas att det ska ta slut nu o du får njuta av tillvaron som frisk igen!

StyrkeKramar!!!
Iréne

Inka sa...

Men älskade Rira...Nu får det vara nog med din otur vännen. Stackars stackars dig. Och ändå håller du humöret uppe och ändå ser du hela tiden det ljusa i tillvaron.
Nä, du har inte gjort nåt fel, tvärtom. Du verkar så go mot alla människor Rita. Du har bara otroligt mycket otur. Hoppas det snart vänder för dig gumman. Du, om nån, är värd det allra allra bästa i livet. Din omgivning har TUR som har dig.

Varm härlig stor älskvärd kram från


Inka

Elsa och Helena sa...

Men usch och fy vilken otur du har, det är lätt att få urinvägsinfektion, jag får det om jag sitter kallt. Du ska se att det känns bättre när medicinen börjat verka!

Styrkekram till dig:)
Helena

Nyanser av vitt sa...

Men lilla gumman är det inte nog snart. Fy vad ledsen jag blir för din skull.Stor KRAM

Vit som snö sa...

Åhh vännen, jag lider med dej... Du har verkligen varit drabbad av allt möjligt nu. Önskar man kunde göra något för dej... Känns skönt att du har din fina familj runt dej iallafall. Själv kan jag bara skicka dej en värmande cyberkram!
Cilla

Mamma C sa...

Men lilla hjärtat nu får det vara nog.Förstår om du bryter ihop efter 45 veckor. En annan gnäller om lite ont i halsen som går över på ett par dar. Lider med dig verkligen
Kram Mamma C

Nilla Q sa...

Åh, vännen, så tråkigt! Och så orättvist! Nu får det väl snart vara nog. Hoppas medicinen hjälper snabbt!

kram Pernilla

Livskrafter sa...

Hejsan och god morgon
Vet inte hur jag hamnade här men oj så mycket vackra bilder att avnjuta. Som EN NOSTALGICHOCK nästan:)
Tråkigt dock med dina sjukdomar och jag hoppas du snart frisknar till
Ha en fin onsdag i denna höstdag i slutet av september
Emma