måndag 28 september 2009

MÅNDAG 28 SEPTEMBER 2009




Hejsan alla sötisar.Ja nu har Älsklingen och jag varit på kryssning till Åland och haft det gott.Ja det har varit så skoj att få åka bort och rå om varandra.Vi åkte buss till Stockholm,stannade i Järna för lite paus.Åt lite lunch där,var så gott så.Var i Stockholm vid 15.15.Båten skulle gå 18.oo länge att vånta.Men sedan sa ett par tjejer att man fick gå på 16.30 men då fick man stå i kö ja det gjorde vi men det gick bra.Gick ombord och drack några cider och bara myste.fick hytten 17.30.Ja då blev det till att byta om för att gå och äta smörgåsbord 1 8.30.Ja det var en höjdare vad mycket gott sill, lax .kräftstjärtar räkor,janssons köttbullar prinskorv ja det var bara lite av allt gott som fanns.Sedan fanns det ostbricka och massa goda efterätter. Det var en riktig höjdare och det var så gott så gott.Sedan gick vi runt och kollade på allt möjligt.Det var en himla fin båt.Fräsch framför allt.Vi var i taxfree och handlade .Älsklingen köpte parfymer till sig.Vi köpte till änglarna stora ängeln fick ett set med 5 oika dofter i himla mysigt så kan han välja .Mellan killen ville ha Pumas nya så den blev det.Tjejen fick 2 par örhängen och någon ny doft för små tjejer som luktade gott och lotion till .Jag fick nya Gucci och någon annan ny som luktade underbart gott.Ja sedan blev det godis öl baileys och den 2 delade likören med kaffesmakpå ena sidan och vanilj på andra ska bli kul att prova.Sedan dansade vi till DATE dom var bra..Sedan var vi i karokebaren och lyssnade .vad många duktiga det finns som sjunger kanon.Sedan var vi på disco.Ja det var så himla skoj .Resan hem var lite seg.Väl hemma hämtade vi dom mindre änglarna hos svärmor.Ja då får ju dom mindre sina saker som vi köpt till dom.Ja sedan tar Älsklingen upp en påse till för han var på taxfree själv ,ja då har han väl köpt väskan jag ville ha men jag tyckte ju den var för dyr (1000 kr).Jag blev så lycklig så tårarna bara rann .Så nu är jag ägare till en läcker GUESS väska.Ja MIN Älskling han är ju bara Wooooow!!!!!!Ha det kanon alla raringarVARMASTE KRAMIZEN ~~~~~RITA~~~~~-

19 kommentarer:

Tessan sa...

hej! Visst är det helt underbart när ens män kommer på att överraska en på det sättet. ja man ska aldrig sluta förvånas ilband tänder de till...

kram tessan

Unknown sa...

Hej vännen,

Visst kan jag skicka 3 st bilder med ord till dig. Mejla din adress så kommer dom på posten.

Ljusstakarna har en vän gjort, men dessvärre gör hon dom inte längre.
Pigge och jag skall försöka göra något liknande till min julmarknad.
Du kan få beställa om de blir bra.

Säger bara grattis till din nya Guess väskan. Så roligt och så snällt av mannen.
Min dotter i Stockholm är tokig i Guess väskor. Hon har några stycken, men hon har köpt sina på outlet i USA.

Ha det gott.
Mejla din adress till
pochj.lindell@telia.com

Kramisar Jeanette

Cc sa...

ÅÅ vad mysigt. Kram

Inka sa...

Hej, Rita!

Men vad mysigt det lät. Och vilken fin kryssning ni åkte på. Ja, maten är bara det godaste och det bästa med kryssningarna. man kan ju sitta hur länge som helst och bara äta nästan.
Men vad gullig din älskling är att han köpte en väska till dig. Men det gjorde han för att du är så snäll. Och vad gulligt att ni köper så mycket till era änglar också.

Ha det så bra

kram Inka

Livet på Berget sa...

Hej
Så härligt att kryssningen blev lyckad:). Det lät som om ni haft det kanonbra tillsammans och så romantiskt att få en så fin present.
Må gott!
Kram
/Sara

lottens vita och gröna sa...

hej sötis, låter som du/ni haft det alldeles underbart! önskar dig en go vecka med!
varmkram lotten

Huset vid ån sa...

Vad härligt ni verkar ha haft det....Och det var ingen dålig överraskning han kom med! Dom kan våra älskade...må så gott! Kramis Therese

Måddan - Himla lantligt sa...

Hej! Men så kul att att du haft en sån fin resa och din att din man köpte väskan till dig tyckte jag var jättegulligt av honom, men det är du värd - sån fin människa som du är!

Kram o ha en fin vecka!

Maud

ELIN´S SHABBY ROMANTIC sa...

Vad mysigt ni har haft det o vad gulligt av din man att överraska dig så dära! Det är så charmigt, verkligen omtänksam!

Många kramar Elin

paula sa...

men så roligt med en kryssning åh vad kul med ny väska älskar väskor
ha det gott
kramiz

Mamma C sa...

Vilken toppenhelg ni har haft. Med resa, god mat och hela baletten. Så rart av din man att överraska med väskan.
Ha en fortsatt bra vecka.
Kram Mamma C

Sari sa...

Vilken kryssning! Det låter som ni haft det jättebra! God mat och en massa shopping! Jag vill också åka på kryssning!!!
Ha det så bra! Kram Sari

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hallojs goa du...tack för din värmande snälla hälsning..Den värmde ska du veta!!!

Vet jag vart dålg på att kommentea hos dig, beror nog på att vi fick en dålig start!!..men men...man ska inte va långsint..o jag ska absolut ändra på det!
det är mysigt att följa dig o din familj..o du verkar vara en väldigt varm människa!

mysig ålanskryss...längtar tillbaks till tiga kryssningen nu,,ví van ju en ny resa...men vet inte om vi vågar oss ut nu i höststormarna...hur var det för er...stormigt el lugnt!

Kram o gonatt!♥

Tina sa...

Godmorron vännen! Å vilken härlig resa ni verkar ha haft! Fina presenter oxå =)
Hoppas att du får en fin Tisdag!!
Må gott vännen & njut av att vara du <3
Kram Tina

Roses & Angels sa...

Hej! Ja ni verkar ju ha haft en underbar resa!! Tack ja andra dagen utan cig hm undrar hur det ska gå. Ja måste ju putsa innan vintern annars ser man ju inte ut. hihi. Tack vännen! Ja nu vänder det väl? hoppas hoppas nu! hihih Tack hahha ja du är så go i dina kommentarer vännen! Spets är ju så himla fint tycker jag. Ja skylten var fin. Reportaget kommer i en tidning som heter Evelina! hihi. Ja Maud är jätte duktig och jag ska beställa fler såna av henne vid ett senare tillfälle!Perfekt present!!! Ha en fin dag Rita! Nu måste jag sätta fart här hihi kram

Anonym sa...

Jag förstår att du blev så glad att tårarna började trilla ner....kul med överraskningar och vilken härlig tripp ni har haft.

Kram Pernilla

Lilla Rummet sa...

Hej vännen! Vilken härlig resa ni gjort i helgen. Var ett tag sedan man var på kryssning. Inte dumt att få nya parfymer och vad gullig älsklingen var som köpte väskan åt dig som du ville ha.
Ha en mysig tisdag.
Kramiz Britt

lovefriidrott sa...

Hej Vännen

men vilken resa, låter helt underbar. Tur att jag inte var där i karaokebaren då hade jag nog dragit en trudelutt:)
Och vilken överraskning din man bjöd på sen
Ha en fin tisdag
Kram Sari

Thesèse sa...

gud en sån fantastisk resa o man du verkar ha!! super. många kramar tess