söndag 6 september 2009

SÖNDAG 6 SEPTEMBER 2009




Hejsan alla goa och gulliga.Ja denna helg har Älsklingen och jag bara varit.Det var länge sedan det var så lugnt, behöver ladda batteriena i bland.Det är fullt ös på vardagarna med skola aktiviteter kompisar läxor.Så det har varit skönt.Idag har jag fixat och donat lite grann.Gjorde en god köttgryta med grönsaker till mat idag med potatis.Ja det blev uppskattat finns inte en gnutta kvar.Ska fika lite med Älsklingen och kolla på tv och mysa lite.Har tänt ljus både inne och ute.Det gillar jag.Hoppas att ni andra har haft en underbar helg......Ha en skön kväll och en mysig måndag kramizar ~~~~RITA~~~~~.

28 kommentarer:

MiaMaria sa...

Hejsan!

Låter som du haft en toppen helg..skönt!

Hoppas att veckan blir bra också!!!

MiaMaria

Fake cake sa...

Tack goa du:)

Så mysigt ni har haft det i helgen:)
Ja det är mkt kring barnen under skolveckorna..

Kramisar

Lilla Rummet sa...

Hej vännen! Du verkar haft en skön helg med älsklingen,man behöver stressa av emellanåt när dagarna ofta är fulla av olika aktiviteter. Köttgryta lät gott, det är gott med grytor på hösten och vintern.
Ha en mysig kväll.
Kramiz Britt

Fröken Tindra sa...

Vilken mysig helg det låter som du haft. Hoppas att måndagen fortsätter i samma stil!
Kram.

Mamma C sa...

Härlig helg du har haft. Här har det varit toppen oxå. Synd att dom tar slut så fort bara.
Kram Mamma C

Vita små hjärtan sa...

Så mysigt ni har det då!!!!
Ha en fin vecka kram Agnetha

lottens vita och gröna sa...

härliga rita, vilken härlig hösthelg! mys på du och en stooor kram kommer här...

Lönnen 13 sa...

Ja men det kan väl vara skönt ibland att bara vara. Låter som att du haft en härlig helg.
Kram Anneli

Frida sa...

Det låter som en mysig helg. I bland behöver man bara vara.
Hoppas du får en fin vecka!
Kram Frida

Huset vid ån sa...

Vilken härlig dag du haft.....Ha en riktigt bra Måndag du också! Många kramar Therese

Inspiration i vitt sa...

Jaa nu går det åt mycket ljus i mörkret. Kramar till dig/Ingela.

Tina sa...

Hej!!
Va härligt att "bara" vara!! Jag läste nyss en annan blogg där skribenten oxå "bara" varit där jag gav henne en eloge för det! Jag vill ge dig oxå en eloge för att du "bara" tagit det lugnt, för det är långt från alla som fixar det.. tyvärr.
Viktigt att lyssna & känna efter hur kroppen mår. Bra gjort!!!
Ha en härlig Måndag =)
Kram Tina

Roses & Angels sa...

Hej ja vi har besökt lite ställen och loppisar idag ska jag försöka hinna fota mina fynd. Kronan är helt underbar den skulle jag vilja ha. Lilla Josefin ja hahah, ja det var lite jobbigt det var som att komma hem, längtan finns kvar ännu men kanske inte så stark längre. Ja du Maud är händig, dom är ju så underbara hennes skyltar. Ha det bra vi hörs mera kram

hagagården sa...

Hej
Tack för alla dina gulliga kommentarer,det låter som om ni haft en underbart lugn och skön helg,ja det behöver man ibland.
kram o ha det så gott
ninni

Gammelbålsta sa...

Hej!
Vad kul att du hittade min blogg. Nu har jag titta runt hos dig. Vad trevligt. Du har precis sådana bilder runt i hela din blogg som jag bara älskar och har samlat på mig till berlockerna som jag gör. Såg någon bild faktiskt som jag har.
Jag lägger dig i min blogglista så att jag inte tappar bort dig och kan kika in snart igen Ha en bra dag hälsningar Aydan

Roses & Angels sa...

Tack snälla vännen för din goa kommentar! Du är såååå härlig ha en bra dag. Kram

Monika sa...

Du beskriver er dag på ett sånt mysigt och rofyllt sätt! Jag kommer på mej själv med att sitta här leende och glad när jag läser :o)

Varma kramar

Monika

Livet på Berget sa...

Hej
Så skönt att bara vara, det behöver man, livet snurrar så fort.
Tack för kommentaren på min blogg. Min blogg är ny så jag har precis kommit igång:). Här inne på din mysiga blogg brukar jag ofta kika in och jag undrar om jag får länka till dig från min blogg. Du får givet vis göra samma lika om du vill.
Ha en skön måndag!

/Sara

Lilla pissmyran sa...

Ja vem behöver inte ladda batterierna... hihihi Tyvärr e jag inte lika duktig på det som dej :-)
Köttgrytan lät smaskig. älskar grytor av alla dess slag.
Ha en skön måndag du med.

Kram Marika

Roses & Angels sa...

Tack vännen,måtte det gå nu! Ja hade ju varit bra att få det gjort nu under veckan men men! Ja den kannan och fatet är bara så fint, Bra att ha såna vänner hihih som lägger undan! Ha det bra vi hörs kram

My Lovely Home sa...

Ja jag skulle inte klara mig utan ljus, det är mysfaktor nr 1:) Tack för dina snälla ord om mitt vardagsrum. Kram Johanna

Roses & Angels sa...

Hihihi vännen! DU följer ju min och jag din så du blir inte borttagen! Ha en fin kväll kram

Älskade pion sa...

Visst är det mysigt med tända ljus.Vad skönt att få lite kvalitetstid. Ha en skön kväll. Kram vännen. Ulrika

Anki sa...

Åh tackar! Ja har du sett, vilken tur jag har...du må tro att jag är nöjd!
Vilken härlig helg ni haft! Ja nu går det allt mycket ljus, tänk vad tidigt det blir mörkt!

Goa kramen! Anki

Levindas Värld sa...

Hej där!

Ja ibland måste man ha såna där "bara-vara" dagar, det hade jag i fredags. Bara slappade, kollade på film, tv, åt god mat, slappade lite till och kollade lite mer film :)

Ofta har man så mkt idér och grejer för sig att man inte "hinner med" att slappa.

Låter som att du haft en mysig helg, hoppas du får en bra och mysig vecka också :)

kram!

Home No.1 sa...

Hej låter som om ni hade hur trevligt som helst!

Kram Annica=)))

StinasLoppis m.m sa...

Hejsan , ja ibland behöver man ta de lugnt o varva ner för att orka med .Kramisar /STINA

Sabina sa...

Det bästa med hösten är alla ljus man tänder å att man kan dra på sig en härlig filt i soffan.
Tyvärr är jag ju ingen höstmänniska men sånt tycker jag om iaf;)
Kraaaaaaaaaaam å ha en fantastisk vecka.