torsdag 3 september 2009

TORSDAG 3 SEPTEMBER 2009




Tingeling på er alla raringar.Idag när änglarna gick till skolan .Har jag gått här och fixat o donat.Har tagit tag i min tvätt hög som snart är klar.Sedan åkte snabeldraken fram så jag tog en fin vals med han i min ensamhet.Sitter här med en go kopp latte och kollar runt i bloggarna. .Sedan ska jag åka till stan ,strosa runt en sväng.Ska köpa lite blommor är jag sugenpå idag.1000 tack Anki vilken underbar sjal.Nu blev jag jätteglad Ååååhhh vad fin i vitt med fin spetskant.Ja hur undderbar som helst.Vad duktig du är.....Kolla in hos Anki med bloggen Min Lilla Värld,ja hon gör så mycket fint.Visst är det roligt när man får paket.Är som ett barn på julafton.I nästa vecka ska jag åka till Stockholm igen.Älskar ju att besöka butiken Årstider ,dom har ju massa fina grejer.Nu efterlyser jag mera mys affärer som är värt ett besök.Så är tacksam för tips.Ha en skön och mysig dag alla goa och gulliga kramizar ~~~~RITA~~~~.

29 kommentarer:

Patricia sa...

Du har varit flitig i dag ser jag.. =)

Ha en fortsatt bra dag!
Kram Patricia

Lilla Rummet sa...

Hej vännen! Vad härligt det låter att få åka till Stockholm och shoppa. Butiken Årstider var ligger den i Stockholm och är det en ren inredningsbutik? Det finns ju så mycke mysiga butiker runt om i landet, det är väl bara plånboken som styr hihihi.
Ha en skön dag
Kramiz Britt

Inredningsfrun sa...

Hej på dig!!! Vilken gullig lite blogg jag trillade in på - härligt!!! Alltid lika roligt att hitta något nytt. Kram från en bloggare till en annan.

// Inredningsfrun

Tina sa...

Hej själv goding =)
Va du har jobbat på idag! Skönt med tvättmaskin.. min är trasig & vi har best en ny.. men den verkar ha fått vingar & landat nån annanstans, för här är den INTE & det är snart 2 veckor sen vi best den =(
Va rädd om dig vännen & hoppas du hittar några fler myspys butiker när du är i storstaden!!
Kram Tina

Huset vid ån sa...

Tack för titten vännen....Hoppas att du hittar några fina blommor! många Kramar Therese

Hemmet Är Min Borg sa...

hallojsan
ja nu när hösten kommer så vill man ha lite nya blommor,hoppas du hittade de du ville ha, konstigt det finns alltid att göra i ett hem ;)
må så gott
kramis

hagagården sa...

Låter som du haft en trevlig dag,hoppas du hittade massor av blommor.
kram o ha det så gott
ninni

Lantliv sa...

Vad du far till Stockholm du....som den gamla Sthlm jag är ...var nog ett år sedan jag var uppe. Götgatsbacken gillar ju jag...söderns höjder är mysigt..lite små härliga butiker...design...retro.
Gillar du tvålar...oljor har ju Lush allt inom det...gå dit..Inne i stan hittar du Lush på Stureplan och just på Götgatsbacken på Söder. Har ju hänt mycket i Sthlm sen vi flyttade för snart 10 år sedan.....Latte e härligt är inte mycket för att krydda mina Latte..vill känna den gedigna kaffesmaken...
Ha EN FIN FREDAG.
Kram Anne-Lee

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hejsvejs!
skönt att få röja undan medans kidsen är i skolan!Hur gamla är dina barn?
kul med stockholms tripp!


~~Höstkramar ♥ Millan~~

Unknown sa...

Åh så flitig du varit!! Kram petra

Mamma C sa...

Här har en maskin gått klart nu när jag kom hem från jobbet. Nu är det bara att hänga den oxå. Skulle behöva ta en svängom med min snabeldrake med. Men det får bli i helgen.
Kram mamma C

lovefriidrott sa...

Hi hi skrattade gott åt snabeldraken:) har aldrig hört det förr,,,visst är det härligt att bara ta en kopp kaffe o njuta av fina bloggar...ja själv hinner jag nog inte det just nu.
Ha en trevlig helg
Kram Sari

paula sa...

ha en trevlig helg
kramiz

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Hej Goa Rita!!
men va härligt med en sån dag å åka till stan o handla blommor.. mysigt önskar dig en trevlig helg kramen sussie

Änglarnas hus sa...

Mysigt att strosa i Stockholm..myspys affärerna ligger nästan på rad där..I gamla stan hittar du ett par fina butiker..

Lycka till!

Kram Sanne

Uttan sa...

Ja det ska bli spännande att se nästa "män som hatar kvinnor"..
Mannen har läst böckerna och han säger att de är sååå bra.
Blev faktisk lite nyfiken på att läsa böckerna själv nu sen jag sett filmen.
Ha det gott!
Kram!

Lönnen 13 sa...

Hi,hi, snabeldraken, det var något nytt! Min heter Henry och är grön med snälla ögon!
Jaha så du ska göra storstan, jag som är stockholmare älskar ju Gamla stan, och Årstiden besöker jag också.Därifrån går man nästan aldrig tomhänt.
Kram Anneli

Frida sa...

Hej Rita!
Tack för hälsningen hos mig. Låter roligt att åka till Stockholm, tyvärr känner jag inte till så många inredningsbutiker där eftersom jag inte är där så ofta själv. Hoppas det är någon annan som kan tipsa dig. Visst är det roligt att få paket, man blir som barn på nytt.
Hoppas du får en trevlig helg!
Kram Frida

Annas Vita Hjärtan sa...

Hejsan!

ja visst är Årstiden helt underbar att besöka! Det finns ett par butiker som bara måste besökas när man är i Stockholm!!!

Kramis Anna

Lilla Rummet sa...

Hej vännen! Hoppas du har en mysig helg. Min sambo har nyss kommit hem och vi skall ta och göra ordning lite god mat och dricka lite gott.
Ha en mysig kväll
Kramiz Britt

Bibban sa...

Hej på dej
Va kul med paket, jag älskar paket, och visst blir man som ett litet barn;))
Kram Bibban

Susanne sa...

hej..Kikar in till dig för att tacka för alla dina alltid så rara kommentarer hos mig..Värmer vill bara att du skall veta det..Kram, Susanne

My Lovely Home sa...

Hej den ligger i utkanten av västerås, vid Irsta kyrka. Ca 5km från hälla köpcentrum. Du är välkommen om du har vägarna förbi:) kram Johanna Fin blogg du har!

Älskade pion sa...

Åh,jag vill också åka till Stockholm och gå och mysa i alla fina affärer. Ha en skön helg. Kramar Ulrika

Mjölk, Puder & Aska sa...

Hej vännen, hoppas att allt är fint med dig, själv är jag lite bakis, blev lite för mycket vin igårkväll, haha, Kräftskiva du vet!

Va kul att du ska till Stockholm och kika, ja Årstiden är en superfin affär, tyvärr är hon svindyr,jag köpte ett antikt bord där en gång men det fick jag billigt :)
Puss o kram Anna

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej Rita. Visst är den sjalen helt ljuvlig, jag har också köpt en sån. Tyvärr kunde jag inte visa dom fina kuddfodralen Anki målat, är en present. Och så kul med stockholmsresa. Årstiden har mycket fint, sen finns det en butik som heter S, tror den ligger i Gamla stan. Många bloggare har skrivit om den.
Ha en fin söndag och vecka.
Goa kramen till dig vännen
AnnaMaria

AkH sa...

Hej, det låter som en skön dag!
Ha det så gott!
Anna-Karin
livetharochnu-akh

Roses & Angels sa...

Hej vännen! Jag är tillbaka nu! hoppas allt är bra med dig??? Vi hörs mera kram

Roses & Angels sa...

Jo som du säger borta bra men hemma bäst hihih skönt att komma iväg men även skönt att komma hem! Tack vännen, Har saknat er också ska du veta! Törs inte säga något om torsdagen ännu, jag väntar på en tid till en andra intervju om jobbet,ska besöka företaget. Linda ringde förra veckan och sa att företaget vill gärna träffa mig så jag måste kolla när det blir! Hoppas du förstår!! :-( Vi hörs mera kram