söndag 20 september 2009

SÖNDAG 20 SEPTEMBER 2009




Hejsan alla sötisar !!!!!! Vilket fint väder vi har.Ja det är ju helt underbart. Igår var jag och mina 2 killar i stan och gick och strosade runt på stan i det fina vädret.Ja det var så mycket folk ute,så det var riktigt skoj.Sedan var vi hos goa svärmor och fikade och pratade bort en stund .Hem och lagade mat .Sedan blev det tv och lördagsgodis.Ja det var en mysig lördag.Idag är det lika underbart väder. Det är ju helt otroligt för det är ju ialla fall den 20 september.Jaidag skajag pyssla lite i trädgården och fixa lite bäst att passa på i det fina vädret.Ska göra en äpplekaka till fikat först innan jag går ut.Ikväll kommer den mysiga kommisarien och havet på tv 4 synd bara att det är dubbat när kommisarien prata.Ha en underbar söndag alla godingar Kramizar ~~~~RITA~~~~

41 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

visst har vi gott väder ,helt underbart är det, jag har shoppat trädgårdsmöbler :))
kramis

Mamma C sa...

Ha en bra dag i solen, ska själv ut snart och röja lite. Tycker oxå det är trist med dubbningen. Förstör massor när det är så mycket bra skådisar med.
Kram mamma C

annika sa...

En underbar sensommar som vi har nu. Ska oxå ut i trädgården och greja lite. Har fixat till det efter att vi har målat runt ett fönster i köket. Tidigare var det coboltblått som blivit vitt nu. Annika

Sjabbig men chic sa...

Ja, den där dubbningen är helt bedrövlig. Serien är bra men jag tycker ändå att det är lite högtrevande dialog i den. Lite som att regissören skulle ha haft en skurkäpp uppstucken i du vet vart.;)

Kram Lisa

Livet på Berget sa...

Hej
Ja tänk vilken höst vi har. Solen strålar och det är milt och fint. Ha en skön dag!
Kram
/Sara

Älskade pion sa...

Hihi,ja det var dig jag menade,skrev lite fel. ;)Ha en skön söndag. Kramar Ulrika

Snor och Glamour sa...

Tack för din fina kommentar i min blogg! Roligt att höra att du trivs med att kika in hos mig! Gig skall jag lägga i mina favoriter så jag lätt kan hitta dig :)
Tack för orden om mina skyltar. Dom har verkligen blivit populära. Har en hel del på beställning nu och det är jätteroligt!
För den som du frågade om tar jag 175 kr. Då kan man välja om man vill ha med eller utan upphängning.
Hör gärna av dig igen om du vill ha en skylt.
Ha en fortsatt härlig söndag!
Kram Ann-Louise

Roses & Angels sa...

Hej! Nu ska vi se om vi inte hinner svara!!! Hoppas allt är väl med dig! Möblerna vore kanon här hemma men ja lite för litet är det för dom, bordet är stort. Hahha tack vännne, hoppas Maria också blir nöjd med tårtan! Älskar ju fina gamla saker och ibland lyckas man hitta! Flen ja, ja butiken är den Pia pratade om. Mycket fint hade dom!! Hahha ja vi då se om det kommer en beställning från doktorn hhihi. Nu ska jag kolla in alla andra kommentarer och sen vila. Har varit ute hela dagen, plockat svamp medan gubben fiskat hihi ha en fin kväll kram

MårsArt sa...

Hej Rita.
Tack för din goa kommentar.
Är så härligt att läsa om dina dagar.
Visst är det viktigt att hitta de små "guldkornen" i vardagen. Verkar som om du gör det.
Kramar, Agneta

Cc sa...

Här har det också bakats en äppelkaka en hel plåt så det räcker ett tag. Kram

Susanne sa...

Tack för alla fina kommentarer du alltid skriver hos mig..Ja det verkar som du haft en härlig helg..Här har vädret oxå varit helt fantastiskt..Ha en fortsatt bra star på din vecka ..Kram Susanne

Anonym sa...

Ja tänk vilken härlig höst vi har...jag njuter i fulla drag.Vi till och med badar i poolen utomhus fortfarande.
Härligt att vara ute och röja i trädgården, har hållt på med det hela dagen.
Kram Pernilla

Vita små hjärtan sa...

Mysigt du haft i det vackra höstvädret!!!
Å tack för goa kommentarer!
Kram på dig!

Patricia sa...

Ja visst är det otrligt vilket underbart väder vi har så sent på året...hoppas det håller i sig lääänge.. =)

Mmmm...gott med äppelkaka, det har jag inte gjort någon än... =)

Kram Patricia

Evas Bloppis sa...

Kilar in och hälsar .Fin blog du har .
Ewa

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hallojsan Rita.
Ja,tänk vilka underbara dagar det har varit.Nästan sommarvärme.
Äppelkaka låter gott,och vilken trevlig dag du haft.
Ha en bra start på veckan.
kram Anette

Gammelbålsta sa...

Hej!
Vädret har verkligen varit underbart. Synd att jag jobbade i dag. så det blev inge husmålning för min del. Har skickat ditt halsband, hoppas att du får det i morgon. Efter jobbet så hjälpte jag min kompis att göra 2 fina halsband som hon ska ge bort. det var kul. Har massor med nya halsband med vackra nya bilder på gång. Äppelkaka ska jag baka så fort jag hinner. Ha det så jättebra Kram Aydan

Lönnen 13 sa...

Lät gott med äppelkaka.
Började titta på kommissarien men sitter vid datan istället och lyssnar bara på tv:n, blir så irriterad på dubbningen.

Mina mormorsrutor har jag inte bestämt än hur de ska fästas ihop, är ju nybörjare på det där så ska rådfråga en på jobbet.
Kram Anneli

Sari sa...

Hejsan!
Ja, vi får verkligen passa på att njuta av det härliga sensommarvädret! Helt underbart!
Tänk, vi går mot slutet av september... och det är så härligt ute!
Ha det så bra! /Sari

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Gokväll o Hallojs!!!
mysigt att pyssla i trädgården!! Gött väder vi haft det sista nu!!

Ha en fin vecka ☺
Kramisar ♥ Millis

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Hej Rita!!
Visst har vi haft de härligt i vårt sköna höstväder.. Ville passa på att önnska en härlig ny vecka..
Kraaam kram Linda

ELIN´S SHABBY ROMANTIC sa...

Vad gott med äppelkaka! Vilken härlig dag du har haft det med dina pojkar å svärmor!

Tack för dina ord! Pärlor är vackra både att bära och ha som prydnad!

Många kramar Elin

Penseldraget sa...

hej rita
tack snälla för din kommentar...och vilken tur att du inte blev "arg" på mig =) klart de går fler tåg...ängeln finns kvar till dig....nu ska ta emot ett stort bord som ska målas nu börjar de kännas i kroppen att man jobbat =)
kram pia

Roses & Angels sa...

Hej! Ja lampan är så fin och att man kan fynda är ännu bättre! Flitig?? ja kanske i perioder hahha men jag måste ha nåt att göra hela tiden! ÅH den här veckan är så full av alla måsten! Suck!Ja gårdagen var så bra på alla sätt. Det var så skönt och lugnt där ute och att man fick fisk och svamp var ju bara pricken över iet. Lunchen var super prova gärna! Som dressing under allt hade jag mango nånting ahha glömde bort vad det heter! Hoppas allt är bra med dig?? har inte haft tid att svara tidigare så jag måste gå igenom alla nu . Hörs mera kram

lovefriidrott sa...

Hej vännen
ja här är det alltid mysigt.
Jag brukar tänka när jag kommer hit, undra vad för myspys hon nu har gjort;)
Vi här i Luleå Har oxå en fantastisk höst
Ha d gott
Kram sari

Interiörboden sa...

Hej Rita!

Ja, eller hur är det mycket fint :)
Vill ha allt!!
Det dokumentet som jag har hängt upp på galgen är ca. 37 x 57 cm, och kostar 230 kr.
Det är såååå fint :)
Jag satte upp mitt dokument i stor tjock ram här hemma....är sååå nöjd!!! :)

Ha en jätte bra dag!!
Kram Sandra

Sjabbig men chic sa...

Då var det väl dags att önska dig en bra måndagskväll då!

kram Lisa

Gittan sa...

Ja det är allt himla kul med barnbarn. Hade bara glömt att det inte bara är att gå ut med en bebis. Fick byta två omgångar kläder på han och ett på mig, så kan det gå:-) Ut kom vi till slut i solen och en långprommis blev det. Nu ska jag ta tag i allt jag inte gjorde under tiden han var här, disk, tvätt och annat plock. Han kommer i morron med en sväng så ska få njuta en dag till:-)

Ha en bra fortsatt dag
Kramizar Gittan

Uttan sa...

Tack för krya på dej hälsningarna.
Jag tittade också på Kommisaren och havet ja visst är det synd att det är dubbat vet Du varför?
Hoppas kakan blev god.
Kram!

StinasLoppis m.m sa...

Halloj , här har det regnat i 2 dagar nu ,annars har det varit jätte fint väder innan Kramisar/STINA

Inspiration i vitt sa...

Jaa nu är det härligt att göra fint ute, det är det bästa jag vet.
Ha en skön vecka och kram på dig/Ingela.

Gårdsromantik sa...

Visst har vi härligt väder - rosorna står i full prakt.

Den där deckaren har jag helt missat - verkar ju vara en massa kändisar med.

Kram Maud

Änglarnas hus sa...

Såå mysigt väder så man nästan måste nypa sig i armen.. Snart oktober!!

Ha det gott!!

Kram Sanne!

Living by Milla sa...

Det är verkligen ett underbart väder vi har, bara att njuta så länge det går.

Tack för gratulationerna! Festen blev så lyckad och jag är så nöjd.:)

Kram!

japp sa...

Heeij.. tack för infot.. glömde å be dom ta blodbrist-prov.. men vår företagshälsa har påpekat det förut... ska höra av mej dit sen igen så får de ta det. Men hon tog lite annat...även för ämnesomsättningen.. så nu är de bara å vänta å se.

Hoppas allt är bra me dej vännen.. önskar dej en fin kväll.. jag ska å jobba snart..kram Helén.

Smultronlycka sa...

Hej vännen!
Jag önskar att den här värmen håller i sig lääääänge :)
Hoppas du hade en skön dag i din trädgård!
Sköt om dig!
Kram kram!

Lilla Rummet sa...

Hej vännen! Du har haft en riktigt mysig helg med barnen och besök hos goa svärmor. Det har ju varit underbart väder i helgen, rena sommarvärmen. Har oxå fixat och donat lite under helgen, samt grillade i lördagskväll.
Ha en skön tisdag.
Kramiz Britt

Huset vid ån sa...

Åh, Vad jag gillar dina små gammeldags bilder på flickorna o änglarna! Man blir glad av dom....Ha en fin dag! Kram Therese

~~*Pennyshouse*~~ sa...

HEJ!

tusen tack!

det är dags om 7 veckor...*LER*
Hoppas jag ..

Kram nilla

Roses & Angels sa...

Hej! Har fått alla dina kommentarer men inte hunnit svara!! tar det i kväll. Kram

annashusidingtuna sa...

Hej!
Så mysig er helg låter, själv låg jag i soffan och kolla ut genom fönstret på det vackra vädret, jag som älskar hösten och inte ens det orkar jag, gå ut och njuta av den menar jag.
Kram Anna