tisdag 15 september 2009

TISDAG 15 SEPTEMBER 2009




Hejsan alla Sötisar !I morse när jag vaknade var det kallt undra om det inte varit frost under natten.Skickade änglarna till skolan.Sedan väckte jag Älsklingen och vi åt frulle.Sedan har jag gått här och fixat och grejat.Vilket härligt väder det är.Kan inte tro att det är 15 september.Har varit i skolan med mellankillan och pratat med hans fröken och det var bara gott och bra.Det är skoj när saker funkar.Så det fick bli lite fest,han fick köpa en stor mjukglass på hem väg.Tycker det är viktigt med positiv respons.Idag ska jag göra Lax i ugnen potatis och sås. Sedan ska jag göra en äpplekaka tills kvälls fikat med Älsklingen.Ha en mysig kväll alla raringar kramizar *****RITA*****.Ps.1000 tack Kathrine med bloggen fågel blå för det gulliga kortet.D.S.

9 kommentarer:

Änglarnas hus sa...

Jobbar som lärare och jag håller med dig..Jätteviktigt med snabb respons..betyder massor för barnen..
Såå mycket gott det bjuds på hos dig ikväll :) Din familj kan vara lyckliga..

Stora kramen kommer ifrån Sanne!!

Mamma C sa...

Klart dom ska få lite uppskattning när det går bra för dom i skolan. Lax i ugnen lät smarrigt.
Kram mamma C

Vit som snö sa...

Absolut viktigt att ge barnen uppskattning, det behöver inte vara så stora saker men uppskattningen stärker dom säkerligen!! Vad kul att det går bra för honom!
Kram Cilla

Livet på Berget sa...

Sån mysig dag! Vad kul att det går bra för din lilleman, då blir man allt stolt. Barn kan inte få för mycket kärlek och uppmuntran:).
Må gott!
/Sara

Atelje Skärvan sa...

Hej!
Ja våra barn är viktiga.
Du har helt rätt i att man skall göra saker man mår bra av.
Jag har en annan spännande sak som jag ännu inte har avslöjat,får se om det blir av.Ha det så jätte bra,kram Agneta

Anonym sa...

Tack för din goa kommentar inne hos mig.
Vilken härlig dag du verkar ha haft det.....ja tänk att det är 15/9? vi här uppe i sverige har haft 25 grader varmt och nu på kvällen är det 20 grader, underbart sköny och det är bäst att njuta.

Kram Pernilla

Vanilla sa...

Håller med dig, klart man ska uppmuntra barnen:) så gör jag med..
Ja VILKET sommarväder idag...ohh vad jag har njutit.
Imorgon får vi nog varmt med.

Må så gott

Kram

Lantliv sa...

Javisst e det härligt väder...så skönt när man kommer hem efter jobbet.
Hakar du på utmaningen??? Det är skoj.....
Kram Anne-Lee

Lilla Rummet sa...

Hej vännen! Javisst är det härligt väder ännu...finns det något bättre än att kunna sitta ute och dricka sitt kaffe...underbart.
Vad roligt när man är på samtal i skolan och får reda på att allt är så bra. Självklart skall de ha en belöning, behövs inte vara stor utan de skall känna att man är stolt över dem.
Ha en mysig dag.
Kramiz Britt