söndag 13 september 2009

SÖNDAGEN 13 SEPTEMBER 2009




Halloj alla goa och gulliga.Idaghar jag haft sovmorron,behöver få sova ut i bland.Har ätit frulle med Älsklingen och bara tagit det lugnt.Ja tycker det är mysigt.Missade här är ditt liv i går så kolllade på det idag.Gillar ju Mikael Persbrandt.Tycker han bara är för go som Gunvald,han har ju kommentarer som jag bara älskar.....Ska börja fixa till middag här ska göra fläskfile och klyftpotatis kall sås och sallad.Sedan tänkte jag fixa en äpplepaj tills kvällafikat.Den nya serien verkar vara spännande på tv 4 kl 21: 00 många bra skådespelare.Ska stryka lite grann oxå mina mindre änglar ska fotas i skolan i morgon .Det är väl i stora drag vad som händer hos mej idag.Mysigt att vara inne med tända ljus och ha lite småfix att greja med.Ha en skön och mysig söndag alla godingar Kramizar ******RITA******.

31 kommentarer:

Marie//Tekla Maräng sa...

Ja då sitter du och jag bänkade framför tv.n ikväll.
Gillade Persbrant i Här är ditt liv som jag råkade få på igår.
Ha det gott:)

Tina sa...

Hej vännen!!!
Va härligt med sovmorron!!
Har själv haft en mysig helg.
Önskar dig en härlig vecka!!
Kram Tina

Mamma C sa...

Missa de programmet men det går i repris massor av gånger. Serien ikväll hoppas jag är bra. För Marie Jungstedts böcker är ju toppenbra.
Kram Mamma C

Livet på Berget sa...

Hej
Vilken skön dag du har så bra! Så vacker vit lykta på bilden, många fina detaljer var det på den.
Ha en skön TV kväll, nu ska jag ila ut och grejsa i garaget, måste hitta en presenning, jag vet att den är någon stans i röran:).

Kram
/sara

Sjabbig men chic sa...

Ja, visst är det mysigt att bara vara hemma och greja och dona. Det är toppendagar tycker jag.

Kram Lisa

paula sa...

jag gillar Micke jag
satt oxå och tittade på det programmet
ha en bra kväll
kramiz

Agnes Maria sa...

Hej vännen !

Ja, visst är det härligt att vara hemma och fixa och dona.
Tända ljus och mysa, underbart.
Ha en fin kväll, jag måste oxå se den nya serien som börjar i kväll.
Kramar Åsa.

Tessan sa...

Hej! Längtar också till tvkvällen ikväll, den verkar väldigt bra. Skönt att ha myssöndagar. Har varit idag och haft en visning. Imorgon har jag ledig dag och ska plugga. Jobbar du också inom skolans värld?

mvh tessan

Uttan sa...

Missade Här är ditt liv.Jag satt i baren på ett hotell i Jönköping istället.Men det kanske blir repriser?
Ha det gott!
Kram!

♥ Pia... sa...

Hej..mm gillar faktiskt persbranten jag med..fast jag såg inte hela programmet..någon liten kille på 6.5 år pockade på farmors uppmärksamhet..:)..JA det har gått sin gilla gäng här hemma med..mat och tvätt och allmänt pyssel..alltid något som ska göras...nu väntar jag på att nya serien ska börja på ettan.ha de gött..kram..Pia

Inredningsfrun sa...

Sovmorgon?!? Vad är det??? ;-)) Det låter härligt i allafall!!! Hoppas att helgen har varit mysig.

Kramar från mig till dig!!

// Inredningsfrun

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Halloj Rita.
Gå omkring hemma och fixa runt lite,det är helt ok tycker jag.
Såg också Här är ditt liv,bra program och bra första gäst.Visst är det trevligt att ha bra program att se fram emot på helgen.
kram Anette

Bibban sa...

Pyssla hemma är mysigt, om nån vecka ska jag vara ledig och pyssla i mitt nya hem...
ha det gott
kram Bibban

Monika sa...

Hej på söta dej :o)

Jag tog också en lång sovmorgon i morse. Härligt! Tänk så skönt det är att få ligga kvar i den varma goa sängen när man känner sig trött och verkligen behöver det :o)

Såg programmet igår. Det var bra. Han har väldigt stark personlighet. Jag har nog sett alla Beckfilmerna utom den nyaste. Dom är mina favoriter. Kombinationen, Gunvald, Martin Beck och hans granne är oslagbar!

Kram

Monika

Malmkakan sa...

Hoppas resten av dagen och hela helgen varit till belåtenhet.
Jag tittade på Persbrant igår, mysig karl!

Kram, Cecilia

Lönnen 13 sa...

Ah vilken god mat ni ska ha!
Här ska det också fotograferas i skolan imorgon,så det har prövats kläder.Är man 14 kan man ju inte se ut hur som helst!
Kram Anneli

Anki sa...

Åh Persbrant, hur go är inte han...och inte illa att titta på heller, hihi...
Mysig dag ni har haft, härligt att pyssla lite i godan ro bara!
Jodå, jag fixar med det mesta...om det är nåt du tänker på eller har funderingar kan du maila mig!
Tänkte lägga till lite nytt i pysselbloggen, men har inte hunnit än!

Goa kramen! Anki

StinasLoppis m.m sa...

Ja Persbrant är en bra skådespelare .Ha de Kramisar/STINA

Mia Maräng sa...

Hejsan!
Jag missade Persbrant,han ju bäst!
Var det bra? jag hoppas att det kommer i repris. Hoppas du har det bra.
Kramis Mia Maräng

Körsbärshöjden sa...

Missade givetvis starten på den nya serien.
En av hundarna skar sig ganska illa i ena tassen, då jag bara skulle snabbkissa dem innan filmen.

Fattar inte vad hon skar sig på, då hon bara var här i trädgården ?!!

men men så är det, missade även Persbrant

Ha en fin dag
Eva

Mina Lantliga Rum sa...

hejsan!! jag satt också bänkad i går kväll,men jag skulle ha haft lika gott fika som du hi..hi..drack iaf en kopp te!

ha en bra måndag,kramis!!

MiaMaria sa...

Hejsan!

Ang...försäljning av mina insynskydd....så får vi se hur jag gör med den saken....just nu körigt...men jag lovar hojta till om dem famöver isåfall...

HA det så gott!
MiaMaria

Cc sa...

Det tråkiga var tandläkaren, avskyr att gå dit för det gör ont och blir dyrt. Hade bitit av en tand för 3 veckor sedan . Kram

Inspiration i vitt sa...

Persbrant mmmmmm säger jag bara, missade tyvärr pogrammet men det går kanske i repris.
Ha en härlig vecka Rita.
Kram på dig/Ingela.

Huset vid ån sa...

Hej vännen! Håller med dig fullständigt...Mikael Persbrandt är en riktig "goding" med goa kommentarer! Han har nåt visst....Tyvärr tyckte jag deckaren som gick på tv4 i söndags var dålig med "dubbningen" av kommisarien....men det var bra handling o bra skådisar! Må så gott! Många Kramisar Therese

Gammelbålsta sa...

Hej!
Vad härligt det skulle var a med sovmorgon. När man väl är ledig så vaknar man tidigt ändå... även fast man är nästan medvetslös. Vilka fina bilder du visar oss. Ha det så bra hälsningar Aydan

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hej1

Älskar oxå Persbrandt....lite lagom "farlig"..hihihihiihi..

Magen växer, har ca 9v kvar....

Kramizz Nilla

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej hej!

Perbrandt är en favorit här hemma också. Vi såg reprisen igår kväll.(natt). Det är nåt speciellt över honom. Kanske har han "det" ;)

Kram Viveka

Inka sa...

Hej Rita-gumman!

Här är ditt liv var jättebra. Och vem är inte bättre att leda det än Ingvar Oldsberg. En riktig go-gubbe är han.
Vad gott med fläskfilé och klyftpotatis. Och vad mysigt att bli väckt med frukosten klar. Händer aldrig här...förutom när jag fyller, och på Mors dag.

Ha en trevlig vecka

Kram Inka

Bibban sa...

Du är så mysig:))
Kram på dej

LillaFlisan sa...

Ja, han är allt en riktig goding den där Persbrandt!

Ang. Vad som hänt i mitt inlägg så är det bara en kär kollega som ska gå i pension!


Kram

Flisan