torsdag 24 september 2009

TORSDAG 24 SEPTEMBER 2009




Hejsan alla sötisar !!!!!!Idaghar jag haft sovmorgon,Älsklingen väckte mej vid 9 tiden och då luktade nybryggt kaffe.Ja som ni vet så älskar jag ju att vakna så.Var trött blev sent i går.Var på stora ängelns föräldramöte på gymnasiet och det var skoj,och väldigt trevligt.Blev bjudna på kaffe och bulle och mycket information.Den stora ängeln var hemma och lagade mat till dom mindre.Jag blir väldigt nöjd och glad att det funkar så bra om älsklingen och jag ska någonstans .Idag har det tvättats några maskiner tvätt.Har varit ute i trädgåden och krattat lite löv.Även Simban var med och fick leka med sin älsklingsboll.Ska ta och fixa till mej och ta en sväng till stan och strosa runt lite.Ha en härlig dag alla godingar Kramizar ~~~~RITA~~~~~.

37 kommentarer:

Roses & Angels sa...

Hej! Åh vilken fin dag du haft igår! Tack för din fina kommentar! Har inte fått upp hyllan ännu men idag, idag ska den upp! hihi tack ja visst blev den söt! Hoppas du har en fin dag vi hörs mera kram

Gittan sa...

Hejsan
Va skönt med sovmorron,jag har ju ingen hemma nu längre så jag går upp när jag vaknar, oftast vid sju-åtta.
Det belv ingen husvisning idag har jag fått reda på nu. Ägaren ligger sjuk hemma i influensa, så vet inte när det blir.
Ha en bra fortsatt dag
Kramizar Gittan

Tessan sa...

hejsan! Jag har skickat en liten utmaning till dig!

kram tessan

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Håller med dej,bli väckt av kaffe på sängen är bara bäst.Synd bara att det inte blir så ofta.
Öskar dej en härlig helg
kram Anette

annika sa...

Sovmorgon är gött! Det har jag för sällan. Vill gärna upp även på helgen för det finns så mycket att göra. Klart att jag sover längre på helgen än i veckan men förr kunde det bli väldigt lång snosastund. Härligt att ungarna visar att det har fastnat något av det man vill ska fastna.
annika

Marie//Tekla Maräng sa...

Åh så härligt att vakna till doften av nygjort kaffe.
Låter som en skön dag.
Kram:)

Gammelbålsta sa...

Härligt att vakna till nybryggt kaffe. Här får man kliva upp och fixa det själv tyvärr. Gubben åker så tidigt. Men på helgerna brukar han göra frukost till oss...
Kram Aydan

Blåbär och Mjölk sa...

Hejsan Rita!
Tack så jättemycket för din fina kommentar inne hos mig! Min lilla tjej mår mycket bättre nu och kan gå till skolan. :) -Skönt! Man blir så orolig när de små rammlar och slår sig i huvudet.
Du frågade vart jag köpt mina krukor på farstukvisten. Dem har jag köpt på Bauhaus. Och skylten "välkommen" som du också frågade om, har jag gjort själv. :)

Mmmmm verkar som du har haft en ljuvlig dag! Och samtidigt hunnit med lite hushållsysslor. Vad mysigt det låter med dina älsklingar! Både stora och småa. :)
Då får jag önska att du får en lika mysig kväll!
Stor KRAM till dig!
Åsa.

Patricia sa...

Jag sov med länge idag, vaknade 8.40...men inte av kaffedoft...eller älsklingen, för han hade gått upp 4 timmar före mig...och så föredrar jag te på morronen... hi hi.

Hoppas du fick en trevlig tur till stan!

Kram Patricia

Penseldraget sa...

hej vännen
åhh va avundsjuk jag blir =) kaffe på sängen de låter ju underbart...hoppas allt är bra med dig.
kram pia

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Halloj Goa Rita,
den där dagen du haft lät underbar.. att få vakna så där av doften av kaffe.. mm kramen till dig sussie

Livet på Berget sa...

Doften av kaffe på morgonen är verkligen höjden av hemtrevlighet! Så skönt!
Må gott!
Kram
/Sara

Sari sa...

Vad härligt det låter att få vakna på det sättet! Sovmorgon...? Det var länge sedan jag hade det... De små vaknar vid 6-tiden, oavsett dag... och oavsett när de somnat kvällen innan... Men då hinner man ju få mer gjort under dagen, försöker jag tänka!
Ha det så bra! /Sari

lovefriidrott sa...

Hejsan svejsan
kikar bara in för att önska en trevlig helg
Kram Sari

Britt sa...

Underbart med kaffe på sängen!

Passa på att njut!

Kram britt

LjuvligtLantligt sa...

Vilken härlig morgon du haft! Tack för att du blivit min blogg-stalker..nu ska jag bli din :)

Kram G.

Gammelbålsta sa...

Hej!
Konstigt att det inte kom fram, postade före 16 i går. Ditt kom inte heller i dag. Posten kanske har mycket folk med "svininfluensa".
Hoppas du får ditt i morgon.
Kram Aydan

AkH sa...

Hej, vilken fin blogg du har! Såg att din favoritförfattare är Camilla Läckberg. Har precis varit på "deckarmingel" med Camilla Läckberg, där hon blev intervjuad. Jättetrevligt!
Ha en bra helg!
Anna-Karin
livetharochnu-akh

Penseldraget sa...

tack snälla rita =) de värmer med dina ord...ha en underbar helg
kram pia

Hemmet Är Min Borg sa...

vill önska dig en trevlig helg
kramis

Vita små hjärtan sa...

Hej du goa...
Önskar dig en riktigt fin helg!!!
Kram Agnetha

LjuvligtLantligt sa...

Ja min sambo är en riktigt gullig en! Nu ska jag handla o städa inför helgen.
Ha en riktigt bra dag!

Kram Git.

Fågel Blå sa...

MMM vad skönt och ligga och dra sej!
Inte dåligt med nybryggt kaffe!
Hoppas du får en skön Helg!
Kram Kathrine!

Susanne sa...

Härligt med sovmorgon..Hoppas nu att denna dag har mycket att ge..Kram Susanne

Vanilla sa...

Önskar dig en riktigt trevlig helg:)

Kram

Roses & Angels sa...

Ja du rita inte är det lätt att fatta såna beslut men jag håller med er när ska man våga?? vi får se hur det blir, sak fundera ordentligt, ta reda på mera fakta, eller så utvecklar jag min bloggbutik lite mera. Tiden visar vad det blir ha en fin helg nu kram

Lilla Rummet sa...

Vilken härlig dag du haft. Måste vara skönt när de stora tar hand om de mindre, de känns tryggare då. Annanaspajen var super, kul att du hade de receptet, man äter nästan för mycket.
Ha en nu en mysig helg vännen.
Många kramar Britt

Anki sa...

Tack min vän för din goa kommentar!
Vilken underbar familj du verkar ha...ni har det så fint och är rädda om varann!
Hoppas du får en mysig helg!

Kramar till dig! Anki

Anonym sa...

Hej Rita!
Tack för påhälsningen! Här inne är alltid lika trevlig och rofyllt =)

Vad skönt med sovmorgon, speciellt när båda två får ha den tillsammans!

Önskar dej och familjen en fin helg med mycket höstmys
Kram Maria

Evas Bloppis sa...

Finns det något bättre än doften av kaffe då man vaknar .Det händer faktiskt här med ibland ;).men önskar det vore oftare .
Önskar dig en riktig skön helg
Ewa

Agnes Maria sa...

Hej Vännen !

Det låter som du haft det helt underbart !Så härligt !
Många goa helgkramar till dig.
Åsa

Jenny Oak Fae sa...

TACK!

Hoppas att du får en fin helg..!

: )

KRAM, Jenny

<3

Huset vid ån sa...

Åh, Vad mysigt det låter....Det är du väl värd säkert! Trevlig helg vännen! Kram Therese

Sjabbig men chic sa...

Jag hóppas att du har en riktigt härlig fredagskväll!

Kram Lisa

Lantliv sa...

Vill också önska dig och familjen en riktigt mysig hösthelg,
kram Anne-Lee

ELIN´S SHABBY ROMANTIC sa...

Vad gosigt att få vakna på det där sättet! Härligt med sammanhållning!
Hoppas du hittade nåt kul på stan!

Kramar Elin

Amanda sa...

Så härligt med sovmorgon! Hoppas att du får en trevlig helg.

Kram Amanda♥