söndag 9 januari 2011

♥ ♥ ♥ÅTER EN NY DAG ♥ ♥ ♥






Hallojsan alla underbara !!!Hoppas att ni har haft en skön första vecka på det nya året.Ja det som är så underbart att det blir ljusare och ljusare för varje dag som går .Bara så skönt.Igår snöade det igen sedan blev det regn.Så idag är det bara så halt här så det är inte sant.Ni som bara måste ut i Ötrafiken hoppas att ni tar det lugnt!!!!!Sitter här och myser med en god kopp kaffe efter att ha fixat och grejat lite.Senare blir det att göra middag.Känner för att göra snitzel råstekt potatis sallad och eget kryddsmör blev jag sugen på idag.Var längesen jag gjorde till middag.Kvällen avslutas med lite fika tv och mys med Älsklingen &Änglarna.Önskar er alla goa och gulliga en skön söndag och en go start på nya veckan.Ha det gott var rädda om er ,Stor Varm kram Rita ♥

32 kommentarer:

Älskade pion sa...

Mums,vilket god söndagsmiddag det ska bli hemma hos er.;)ha en skön dag go vännen. Kram Ulrika

Snäckskalsdalen. sa...

Det låter som om du har det gott och bra med din fina familj omkring dig, ljuvligt.
Här är det isigt och halt och grått och blåsigt, men väldigt mysigt inne med tända ljus och härlig musik.
Agnera kram

Stina sa...

Så gott det lät. Kan du skicka hit lite? ;-) Kram Stina

Vikeskärs hem och vardag sa...

Här är det takdropp, helt ljuvligt hihi.
Jag önskar dig detsamma!
Kramar

Hanna sa...

Ha en fortsatt fin söndag.
kram
Hanna

Fågel Blå sa...

ÖÄnskar dej också en fin fortsä'ttning på Söndagen!
Låter gott det där!!!!
Vad hungrig jag blir!
Fniss!
Ha en fin och mysig kväll!
Ta väl hand om dej!
Kram Kathrine

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken go middag, jag känner att jag är lite hungrig nu. Har regnat här också, men under dagen har solen lyst. Men halkigt är det säkert på alla mindre vägar.
Ha en mysig söndag vännen
Varm kram
AnnaMaria

Lilla Lycksta sa...

Hej
mums det låter gott,med middagen du ska laga. Visst känns det som om våren är på väg. Jag brukar ha 15:e februari som riktmärke, då det är ljust till kl 17.00. Ha det gott.

Kram Camilla

Anki sa...

Tack sötis!
Jotack isgata...jag sitter här och samlar mod till att gå ut med hundarna i halkan, med risk för att dratta på ändan då, hihi!
Men du verkar ha det mysigt som vanligt...gott!

Sköt om dig nu & goa kramen!

Rosor och Pioner sa...

Lät som en riktigt god middag det.
Nog är det halt ute idag, knappt så det går att gå med hundarna.
Ha en riktigt mysig kväll
Kram Susanne

Lantligt i stan sa...

Visst är det härligt när det blir ljusare ute! Idag har det varit vårväder med sol och plusgrader. Så gott med låter, hungrig! Ha det bra!
Kram Anki

Mamma C sa...

Idag har det varir skridskobana här hos mig. Vad gott det lät eran middag.
Kram mamma C

Sanna & Niklas Bröllop! sa...

Hej Rita!
Tack för din kommentar hos mig! Du får urshäkta att jag är så dålig på att kommentera själv!
Hoppas att ni får en härlig kväll!
Hälsningar Sanna

Bittan sa...

Ha en mysig vecka och glöm inte kolla brevlådan. Framåt tisdag dyker det nog upp nåt :-)
Kram Bittan

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!

Såå härligt med söndagsmyset1 fixa lite god mat och mysa!..

Här har det takdroppat en hel del idag..solens sken har värmt mig såå!!

Hoppas att du får en bra andra vecka också!!

Varma karmisar ifrån Sanne!!

Mitt Stugliv sa...

HejHej Rita!

Låter fint med god mat och du låter pigg och glad, härligt! Pårlisarna blir finare o finare, nu vill jag ha vååååår.

Ha en fin söndag
KramKram
Lotta

Roses & Angels sa...

Mumma vilken middag. Låter underbart gott. Formex måste bli av, har sett så fram emot att åka. TACK underbar du för allt. För denna underbara kommentar, för ditt stöd. Tack för det gulliga Sms:et. Det värmer så Rita. Lovar att jag hör av mig om det blir så. TUSEN TACK♥ UNDERBARA vän. STOR SUPER VARM kram

Katta sa...

Ja det har varit riktigt läskigt trafikväder den här vintern och nu är det bäst man aktar så man inte drattar omkull själv med. Hoppas ni haft en mysig söndagskväll, här har vi spelat sällskapspel. Kram Katta

Patricia sa...

Det lät gott med snitzel, det var länge sen jag åt .. =)

Jag har varit ute och åkt idag, det var lite moddigt inne i kvarteren men stora vägen var ingen fara alls .. =)

Må så gott!
Kram Patricia

Caja: sa...

Tack, jag har haft en underbar första vecka med maken hemma...härligt, jag älskar när han har semester och det är skollov...vi bara är...skönt!

Nu är det dags för en ny vecka...en tristare sådan men sån't är livet...

Vilken god middag ni hade! Mums!!

På återseende/caja

Ps...sångstund inne hos mig....sugen???

Eller kolla in min nya blogg...har jag tipsat??? äsh jag gör det igen i så fall ;-D
www.photobycaja.blogspot.com

Unknown sa...

Ja, det är härligt nu när ljuset återvänder alltmer! Här har det legat på tre plusgrader under dagen. Ha det så gott. Kram Lenita

Anna-Lena sa...

Vilken smarrig söndagsmiddag! Tack för tipset , det var länge sedan vi åt schnitsel. Tack för din söta kommentar om min nya header, blev så glad.

Ha nu en jättefin vecka!

Kram Anna-Lena

LjuvligtLantligt sa...

Den middagen lär onekligen god! Här blev det lite toast, grönsaker med dippa och nudlar m grönsaker samt pannkakor till efterrätt.
Ha ne fin start på veckan vännen.
Kram Git

HOUSE of ADELA sa...

Hej goa Rita!
Idag visade du alldeles särskilt fina bilder!;) Så underbara! Ja halkan var hemsk idag, vi höll på att ramla flera gånger...;)
Hoppas du njuter din kväll!
Kramar
Adela

lovefriidrott sa...

Tjena bruden;)

Vi har oxå haft regn o snö nu i några dagar, ja mest regn då. Det är asfalt på vägarna men man får se upp för isfläckar. Ja visst är det härligt att det redan är 2011 och att vi är på väg mot våren:) Längtar efter värme o ljus

Allt gott till dig

Sari

Norrfrids Eija sa...

Kikade in hos dej för att önska dig en fin start på nya veckan och tacka för dina uppmuntrande ord hos mej!
Ha det gott,
Eija

Lotta sa...

Hej!
Vad mysigt och gott det lät.
Själv försöker jag att tänka lite på kilona, så har bestämt mig för att äta lite mer Gi inriktat, denna vecka plocka bort alla kolhydrater, får se hur det kommer att gå...

Ha rn fortsatt bra vecka!
Kram Lotta

Elsa och Helena sa...

Önskar dig en fin kommande vecka också fina Rita! KRAM Helena

vitadrömmarobusigabarn sa...

Så fint du har alltid så härliga bilder Kram Tina

Fröken Agnes sa...

Hej!

Sååå vackert med blockljusen! Det låter som om ni hade en mysig söndag.

Hoppas du får en fin måndag!

Kram Jenny

Penseldraget sa...

Tack goaste vännen...klart kag har tid med fika på onsdag =) tala bara om när jag ska va hemma
kram pia

Stina sa...

Puss och kram:-)