tisdag 11 januari 2011

♥ ♥ ♥EN NY DAG ♥ ♥ ♥






Hejsan sväjsan alla godingar!.Har varit uppe sedan  halv sju idag .För idag har mina änglar börjat skolan efter ett långt och mysigt jullov.Ja dom var så glada och nöjda alla 3 att få gå till skolan och träffa sina kompisar.Jag är också nöjd och glad att det kommer att återgå till det vanliga.Har myst med Älsklingen och druckit gott kaffe och ätit frukost.Ska fixa och greja lite med tvätt och även ta en stilla vals med snabeldraken.Idag skiner solen här och det är ljust och fint.Synd att det bara är så himla halt,inte skoj.Idag tänkte jag göra kokt torsk med äggsås och massa dill i ,gröna ärtor och potatis.Det är en klar favorit här hemma.Ikväll blir det att kolla på Halv 8 hos mej och bygglov gillar dom programmen.......Önskar er alla sötnosar en fin tisdag.Ha det gott och var rädda om er i halkan!Varm kram Rita ♥.

20 kommentarer:

himlaverket sa...

Ja, jag satte en riktig vurpa igår på väg till jobbet...
Trodde ryggen skulle gå av.
Man får passa sej...
Torsk i äggsås är mina ungars favorit by the way...
kram ullamaria

anette sa...

Ja hua vad halt det är man får gå försiktigt..
Mumsig middag du ska bjuda på :)
Önskar dig en skön solig dag
kram

Caja: sa...

åååh...den där snabedraken....tack för att du påminde mig ;-( äsh...han får står i sitt hörn några dagar till ;-)

Ha det fint/caja

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja var rädd om dig om du går ut... Jag trillade häromdagen. Ont så in i bomben...
Så dansa försikitgt med snabeldraken!
kram
Marie

Nyanser av vitt sa...

Hej vännen,
Tack för fin kommentar om mitt armband. Har mailat dig angående budskapstagsen.
Kram Agneta

annika sa...

Halloj i halkan! nu gäller det att ta ett steg i taget sä man inte halkar omkull.
Ikväll kollar jag också på Bygglov...pojken som får sitt rum omgjort, är en fd elev till mig...ska bli kul att se.
Kram

OlgaA sa...

Hoppas att din vecka kommer vara kanon bra!

kram

vita drömmar och svarta tassar sa...

Jag skojade med en vän för att hon köpt brodda..sa att de´va tant varning..men med dess halka tror jag hon snart skrattar åt mig...för man vågar sig knappt ut... Låter som en god middag..du får börja lägga ut recept & bilder..vore smaskigt för oss som inte kan hitta på vad vi ska göra till middag....

*va rädd om dig vännen*

kramar wivi

Livet på Vestergård sa...

Så skönt med solen! Halkan får man se upp med, vi har den här också.
Jag tror att jag ska göra samma som dig i kväll och hämta lite inspiration från tv:n.
Ha det bra! Kram Kicki

Caja: sa...

hej, vännen..tack snälla du.
ps. du glömmer väl inte min riktigt fina bilder...

www.photobycaja..blogspot.com

Kraaam Rita...och vet du..jag älskar bilderna inne hos dig!/c

Caja: sa...

ja det där lät ju alldeles för ego..förlåt..men JAG tycker om dem...förlåt..jag är inte så'n...bara stolt över vad jag kan åstadkomma...

emilias gömmor... sa...

Önskar dig detsamma vännen!

Kramelikram!/Mimmi

♥Hanna♥ sa...

Åhhhh vad skolan vad rolig idag! Det har jag aldrig haft. Kram Hanna

Roses & Angels sa...

Du nu får du sluta fresta mig med en massa god mat. hihih MMmm låter gott och det är gott med torsk och äggsås. Ses imorgon KRAM

Stina sa...

Du är en riktig mysgumma du.:-) Kram Stina

Bittan sa...

Halloj fru vipkund !
Bra att du blev nöjd :-)
Stor kram Bittan

P.s betalningen är ok bara så att du vet

ELIN´S SHABBY ROMANTIC sa...

Hej Rara Rita,
tack för dina underbara ord, det värmde gott att läsa det! Det är tokigt hur folk kan bete sig mot sina medmänniskor, jag fattar fortfarande inte än hur detta är möjligt. Härligt och läsa ditt inlägg, det känns som du mår bättre och det glädjer mig verkligen! Du förtjänar det verkligen! Va rädd om dig! Många bästa kramar Elin.

Photo by Maria sa...

Visst är det mysigt att ha barnen hemma på loven men det är rätt skönt när skolan börjar med :-)

Hoppas du sover gott nu och att du får en fin onsdag..

Kram Mia

HOUSE of ADELA sa...

Hej sötfia!=) Sötaste bilderna i dag igen här hos dig! Å nu blev jag med sugen på torsk och äggsås...gott! Hoppas solen lyser på dig i morgon med och att du mår bra=)

Kramar
Adela

Atelje Skärvan sa...

Det är nästan så att man får lite känsla av att våren är på väg.
Ha en bra vecka,kram Agneta