måndag 17 januari 2011

♥ ♥ ♥EN NY DAG ♥ ♥ ♥







Hallojsan alla underbara!Ja då var det måndag igen,jisses vad tiden flyger iväg.Här har det regnat så det är glashalt ute.Gillar inte det blöta tycker det är bättre med snö och kallt.Idag blir det lite småfix här hemma.Ska ta rätt på massa tvätt innan den går iväg själv*fniss*fattar inte att det alltid är så mycket tvätt. Hur mycket man än tvättar och stryker.Sedan ska våran Simba få gotta sig med lite bad och fix.Han bara älskar att bada.Ja alla hundar gillar ju inte det men Simba stortrivs♥Ja det var lite om vad jag har för mej idag. Vad hittar ni andra på en måndag som denna?Önskar er alla en skön och härlig dag♥Varm kram Rita ♥

13 kommentarer:

Pysselpalatset sa...

Hej där, Nä håller med isgator och takdropp ena sekunden och snö andra som förädiskt gömmer alla halkiga fläckar... usch och fy...Och tvätten ska vi inte tala om... och då har jag ändå inga hemavarande ungar... utan bara två vuxna.... men jag är sån som stryker allt... tack för dina rara ord om min och alla andra rara ord också för den delen... krans kramar Jeanette

Hemmet Är Min Borg sa...

Hej Rita, idag har jag en sån där dag som jag inte vill göra något, jag brukar kalla det för slödag:)
kanske kollar lite tv och går igenom bloggar ,min Alwin behöver få en omgång med badning han oxå men gör nog det imorgon
fina bilder du visar Simba är så söt me
Kram Jeanette

OlgaA sa...

Men vilken sötnos!!! Så fin hund har du!

Och ja, tvätten osv "ond" måste som man gör vare sig vill man eller inte... För mig är värst att plocka och lägga tvätten på plats... :P knastanten är jag ;)

kram och ha en underbar vecka!

kram

♥ Vårt lilla bo ♥ sa...

Vilken sötnos du har!
Här har det jobbats en stund och i eftermiddag ska det handlas och rullas köttbullar!
Hoppas du får en fin dag!
♥kram♥

anette sa...

Tvätt och det som kommer till som hänga och stryka osv och ett återkommenade never ending story projekt, som är lika befriande skönt varje gång man är klar för denna stund, som redan dagen efter är igång igen..
Så söt eran Simba är, skönt med ett bad och lite ompyssling förstår att hon gillar det.
Ha en fin dag mellan måstena
kram

Älskade pion sa...

Vilken söt vovve.;)Låter som att du vet vad du ska göra idag.;)ha en skön dag goa vännen. kramar Ulrika

vita drömmar och svarta tassar sa...

Oj! vad halkit det var ute..man är ju helt stel när man kommer in för man spänner sig hela tiden.....Så söt han är där i hörnet..tycks säga att här är jag kung!!.....
Ha en skön dag*
kram wivi

Huset vid ån sa...

Hej vännen!
Tack för dina alltid så rara hälsningar....
Hoppas allt är bra med dig nu Rita!

Många Kramar Therese

Fågel Blå sa...

Åhh vilka fina bilder du bjuder på!
Du undrade över min krona!
Den fick jag av min man i Julklapp, han har köpt den på Jerners rum i Mariefred!
Kommer från Olsen o Jensen!
Ha en fin Vecka!
Kramis Kathrine

Lilla Lycksta sa...

Hej Rita!
Håller med dig, tycker inte att jag gör annat en tvättar här hemma. Idag är min första dag åter på jobbet efter förkylningen. Ha en fin vecka.

Kram Camilla

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Hej Rita!

Kul att du tittade in till mig!
Vad tyckte du om Solsidan sedan då...?
Jag tycker att det var roligt som vanligt, men liiite krystat och överspelat med det där med barnvakten.
Men jag älskar ju denna serie!
Kram Fröken Vit.

Lilla gårdshuset sa...

Men du vad söt din Simba är;)!!!

Kramis/Heléne

Marie Louise sa...

Hej Rita!
Hur är det med dig, hoppas att du är på bättringsvägen efter allt elände du haft. Själv är jag ledig idag, har plockat lite här hemma, och så har jag faktiskt börjat att sticka ett par vantar i rött och vitt, jätteroligt och lite avkopplande att sitta still lite med ett handarbete. Kram till dig och ha det bra,Marie