onsdag 5 januari 2011

♥ ♥ ♥ TAR EN DAG I TAGET ♥ ♥ ♥






Gomorron alla sötnosar!!!!!.Hoppas att ni har det gott och bra.Ja igår var det bara så härligt att komma till hud och få tjära under fosingarna.Gör inte ont att gå!!!!Sedan till läkarna ja där var det inte lika skoj en ny infektion feber och förhöjd snabbsänka. Så det blev en ny kur antibiotika.Tror jag blir tokig!!!!.Skulle  aldrig tagit denna svinsprutan.Men det gäller att hålla skenet uppe.Blir inte bättre av att deppa ihop.Tur att jag har tur att träffa trevliga läkare som bara är så goa och bryr sig.......Så igår blev det ingen tur på stan och växter som jag ville ha.Älsklingen skjutsade mej både dit och hem ,för här var det snökaos.Snön bara vräkte ner.Så nu får det vänta tills jag är pigg igen!!!!!.Ja ja vad är väl en bal på slottet........Idag sitter jag här och myser med gott kaffe och massa ljus.Älskar när det är lugnt innan Änglarna vaknar.Senare blir det lite god mat och mys med familjen.Ja idag är det ju afton♥Så nu önskar jag er alla en skön mysig och härlig  trettondagsafton alla godingar.Ha det bäst Varm  kram Rita ♥

32 kommentarer:

Anette sa...

Hoppas du snart mår bättre.

Önskar dig också en trevlig trettondagsafton

kramar @nette

Älskade pion sa...

Du får ta dig en tur på stan en annan dag vännen.Ja,jag säger då det.....det där förb......sprutan.Hoppas att du snart känner dig bättre.Kram på dig vännen. Ulrika

Nyanser av vitt sa...

Tack detsamma Rita. Vad tråkigt med ny kur men tur att du håller humöret uppe.
Sköt om dig
kram Agneta

Maria - Villa Krutbruket sa...

Det är super gott med varma hallon!

Ha en fin dag! Kramar Maria

Mjölk, Puder & Aska sa...

Tack söta Rita för att du välkomnade mig tillbaka till bloggandet, det värmde.
Ha en jätteskön dag och helg, kramar Anna

Snäckskalsdalen. sa...

Mer medicin, inte kul, hoppas den tar bort infektioner och elände nu.
Ha en bra dag trots detta och mys till det denna afton.
Agneta kram

annika sa...

Men...svinspruta! Tänk att det finns så mycket som läkarna inte vet om...
Hoppas att det ebbar ut, att du inte blir lika sjuk varje gång.
Ha en skön Trettonhelg. Jag ska åka skidor nu och gå på Relaxen på Gustavsvik i morgon med en kompis som jag inte har träffat på länge.

Kram och krya på dig
annika

LjuvligtLantligt sa...

Nämen vännen..tar det aldrig slut!? Lider så med dig...
Vi har inte tagit sprutan, efter ett långt möte med "för o emot" så beslutade vi oss för att hoppa över den. Känns ganska ok med tanke på att ALLA i vår omgivning som har tagit den har blivit vrål-sjuka av den :(
Kram Git o krya på dig!

Hanna sa...

En fin afton till dig också.
Så synd att du är sjuk igen.
Kram
Hanna

Fågel Blå sa...

Du får krya på dej min vän!!!!
Ta hand om dej!
Och ha en fin afton!
Kram Kathrine

Livet på Berget sa...

Ja man kan ju bli galen!!!! Igen stackars dig Rita om jag hade bott nära hade jag ilat runt på alla växtaffärerna och köpt allt du ville ha så du hade nått att pyssla med mitt i eländet. Men det är ju förstås halva nöjet att shoppa dem själv, eller hur :). Hoppas du får en fin afton iaf, vi ska till mina föräldrar för att fira min pappa som fyller år idag. Ha de gott!
Kram
/Sara

Anette sa...

Hoppas att du verkligen kryar på dig och att du får vara friskare detta år! Ha en fin kväll!
Kraaam/Nettan

Susanne sa...

Min tanke har funnits hos dig trots att jag varit så dålig på att kika in hos dig..Hoppas att alla helger varit fina hos dig och din ängla familj..Ja dessa sjukdomar och fkassan ska vi inte tala om...Som det står på min blogg" För en kamp emot sjukdomar inte emot dom sjuka"
Varma kramar Susanne

StinasLoppis m.m sa...

Hej söta Rita , attans då att du alrig ska bli bra , håll modet uppe bara .Kramen // Stina

Patricia sa...

Men elände att du inte kan få bli frisk.. =(

Kom just att tänka på en väninna, som hade problem att bli av med sin Borelia, hon fick antibiotika-kur på kur men inget hjälpte, till slut sa de att de inget mer kunde göra. Då hade hon blivit tipsad av någon att köpa Bi Propolis tabletter på hälsokost och tänk de hjälpte och hon blev frisk.

Propolis är naturens antibiotika och är helt ofarligt... ett litet tips kanske att prova.

krya på dig!
Kram Patricia

Elsa och Helena sa...

Det samma till dig fina Rita! Mys och ha det skönt. KRAM Helena

Caja: sa...

Hej Rita!
Tack för låtförslaget du kom med...övervägde det en bra stund men då jag mår bättre nu så blev det ett annat val...tror nog att du kan ryckas med att sjunga ändå...

Välkommen/c

Ja alla är välkomna in till mitt lilla körslag ;-D

Mamma C sa...

Tur att du har skenet uppe och kämpar på. För det kan inte vara så kul att inte vara ok. Ha en fin och skön afton.
Kram mamma C

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Hoppas du snart mår bättre.
Önskar dig ocg din Familj en trevlig trettondagsafton.
Kram Irene

Anki sa...

Hej goa Rita!
Men vilket skit att du aldrig ska bli bra, men nytt år och nya möjligheter så till slut blir det nog bra ska du se!
Önskar dig en mysig helg och en god fortsättning på det nya året!

Goa kramen!

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej Rita!
Sänder dej massa kryapådej-kramar.
Du är fantastisk som håller humöret uppe,fast du åker på det ena efter det andra.
Ha en finfin trettonhelg.
Kram Anette

Photo by Maria sa...

Att du inte kan få vara frisk.. :-( Hoppas du piggnar till nu..

Många krya på dig kramar..
Mia

Bittan sa...

Hej !
Hoppas verkligen att det blir bättre med nya medicinen .Nu äntligen får det väl räcka din stackare. Tur att du är så positiv mitt i allt .
Såklart kan jag fixa en kloss.90 kr plus porto kostar dem , då väljer du ord ,färg och hur du vill ha den.
Mejla mej om du är intresserad.
carpediemhosskogssater@live.se
kram Bittan

ängeln i vitt sa...

Halloj Rita !

Nu är den där vita saken färdig :)

Maila din adress så är du gullig.

Kram Carina

Huset vid ån sa...

Hej vännen!
Kikar in o önskar dig en Trevlig trettondagjul!

Här vräker snön ner också, nästan som snöstorm utanför fönstret....

Kram THerese

Roses & Angels sa...

TACK Rita ♥ Kram

agge sa...

Hej på dig. Hoppas du är bättre nu. God fortsättning på nya året . Kramar från Agneta

♥ Franska Liljan ♥ sa...

Hopas du piggar på dig snart :-)

Hittade du något på odd molly rean? JAg shoppade igår, det fanns ju en hel del gobitar :-)

Stooor varm kram i snöstormen! Yepp vi har snöstorm idag, kommit hittills ca 25 cm nysnö....

Kram Helena /Franska liljan

Lisas torp sa...

Usch, sicket elände du verkar ha!
Hoppas att du kryar på dej och att allt löser sej!
Tack för titten hos mej!
Lisa

Unknown sa...

http://vindsromantik.blogspot.com/

Usch! Låter inget roligt alls, men hoppas att det snart vänder.

Krya På Dej Kramar
/Maggan

Rosor och Pioner sa...

Önskar dig en fortsatt trevlig trettonhelg och att du kryar på dig.
Stor Kram från mig, Susanne

Skogslyckan sa...

Ja du goa gumman vad skall man säga. Krya på dig börjar låta så ihåligt på nåt vis. Tur du har din älskade familj som kan skämma bort och pyssla om dig.
Kram Pia